• ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
  • کد خبر: 71686
آبیاری قطره ای

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: یکی از اصول مهم در توسعه فضای سبز شهری استفاده از پوشش های گیاهی مناسب است.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: این موضوع علاوه بر کاهش مصرف آب، در زیبایی هر چه بیشتر شهر نیز نقش به سزایی دارد.

وی افزود: به همین منظور یکی از اهداف این سازمان در سالیان اخیر شناسایی گونه های متفاوت با بافت غالب موجود در شهر و البته سازگار با شرایط اقلیمی است.

بضاعتی پور اضافه کرد: این گونه ها با مطالعه و با هدف سازگاری با شرایط اقلیمی شهر کرج در فضای سبز شهری مورد استفاده قرار گرفته اند که بسیاری از آن‌ها از لحاظ مقاومت به کم آبی و یا شوری حائز اهمیت اند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و میزان بالارفت مصرف آب در بسیاری از طرح‌های جدید این موضوع مورد توجه قرار داده شده به عنوان نمونه با صدور دستورالعمل به تمامی مناطق دهگانه شهری کاشت چمن در عرصه های فضای سبز ممنوع شده و به جای آن از گیاهان ثابت پوششی مانند فیله آ، آناتروم و ... که نیاز کمتری به آبیاری دارد استفاده می شود.

وی افزود: این مورد در خصوص درختان درون شهری شامل گونه هایی همچون نارون، زیتون تلخ، توت نرک، چنار و درختچه شامل پامپاس کراس، اختر، زرشک قرمز، کاج مشهدی، طاووسی، گل صورتی، خرزره است. همچنین در بخش جنگل کاری پیرامونی ازگونه هایی همچون داغداغان، انواع بادامک، سرو نقره ای و کاج تهران استفاده می شود.

بضاعتی پور گفت: در همین زمینه از ابتدای سال نیز برنامه ریزی برای ارتقا سیستم های آبیاری و آبرسانی به طور جدی در واحد آب سازمان صورت گرفته و تلاش شده بخش بیشتر و قابل توجهی از اراضی جنگل کاری کمربند سبز و درخت کاری هایِ شهر مجهز به سیستم آبیاری قطره ای شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =