خستو

رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج گفت: هنر نقش به سزایی در تقویت روحیه و تسریع در روند بهبودی بیماران دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رحیم خستو در بازدید از انجمن بیماران ام اس استان البرز اظهار کرد: ام اس بیماری خاص قرن و محصول استرس، اضطراب، شتاب‌زدگی شهرنشینی و مسایل عاطفی و اجتماعی است که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان این که تغییر نگاه موجود در جامعه به این بیماری نیازمند کارهای جدی‌تری است، افزود: نقش هنرمندان، متفکرین، جامعه شناسان و روانشاناسان در این تغییر نگاه جدی و اثرگذار است. 

رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج ادامه داد: بیماری ام اس می تواند برای همه رخ دهد. همه دوستانی که دچار این مشکل هستند و یا کسانی که من می شناسم از انسان های برگزیده اجتماعی در زمینه های مختلف هستند. 

خستو یادآور شد: اتفاق خبر نمی کند و باید باید بپذیریم این هم بخشی از زندگی است؛ ام اس شاید یک ناتوانی جسمی باشد اما ناتوانی جسمی اثری بر اراده نمی گذارد و چه بسا با اراده قلبی بتوان بر این مشکل فائق آمد.

هنر معجزه می کند

عضو شورای شهر کرج افزایش خدمات عمومی را یکی از نیازهای بیماران ام اس دانست و گفت: خدمات عمومی و درمانی با مشکلاتی روبرو است و سرویس ها به سختی ارایه می شود و یا گران است که با توجه به درگیر بودن خانواده های متوسط با این بیماری، این موضوع می تواند ناراحت کننده باشد.

رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با اشاره به نقش هنر در کاهش و بهبود مشکلات بیماران ام اس خاطرنشان کرد: چند سالی است که با این بیماران ارتباط دارم و شاهد تاثیر هنر بر شرایط و روحیه آنها هستم.

این مسئول توضیح داد: هنر معجزه می کند به طوریکه شرایط‌شان را بهتر کرده و شادی بیشتری به آنان هدیه داده است.  

به گفته وی؛ گسترش شادی می تواند بخشی از مشکلات این عزیزان را بهبود ببخشد.

خستو با اشاره به فضای بی کیفیتی که در اختیار انجمن بیماران ام اس قرار دارد، اظهار کرد: این اتفاق گویای عدم رسیدگی مسئولان استان و عدم پذیریش مسئولیت از سوی آن ها است. 

این عضو شورا با بیان این که آیا همه ما دغدغه بیماران ام اس را داریم و یا موضوعات را فقط برای همسایه می بینیم، تاکید کرد: بیماری های خاص نیاز به توجه خاص دارد.

وی که سفیر بیماران ام اس است گفت: وظیفه من انتقال پیام بیماران ام اس به مدیران شهری و پیگیری برای پیشبرد خواسته های آنان است.

خستو  افزود: قرار نیست من به عنوان سفیر بیماران ام اس چیزی را خلق یا تولید کنم اما باید حامل پیام جامعه هدف به مدیران شهری باشم و  امیدوارم بتوانم در این مسیر موفق عمل کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =