• ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 71732
سرمایه گذاری

هفتمین نشست کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج با حضور سه عضو شورای شهر، معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج و اعضای کمیسیون برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، راهبردهای اساسی توسعه اقتصادی شهر، همچنین توجه ویژه به بخش گردشگری از جمله محورهای اصلی هفتمین نشست سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی بود. رسیدن به خروجی مناسب در  موضوع سرمایه گذاری و طرح های مشارکتی از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

لزوم تهیه بسته های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری 

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شورای شهر کرج در این نشست اظهار کرد: فلسفه تشکیل سازمان سرمایه گذاری انتفاع شهر و رونق بحث سرمایه گذاری و در نهایت توسعه شهری است.

محمد نبیونی گفت: هم اکنون در بحث طرح های مهم گردشگری، پروژه عظیم ارتفاعات شهر کرج مطرح است که دو مطالعه از مهندسین مشاور وجود دارد.

عضو شورای شهر کرج با تاکید بر ضرورت ارایه گزارش هر دو مشاور خواستار حضور نمایندگان آن‌ها، ارایه توضیحات و برگزاری جلسات مستمر در کمیسیون تا حصول نتیجه قطعی برای تحقق طرح های فوق و ارائه چندین بسته سرمایه گذاری شد.

مغفول ماندن مطالعات در بخش های مختلف شهرداری

نایب رییس شورای شهر کرج با تاکید بر مغفول ماندن مطالعات در بخش های مختلف شهرداری این موضوع را چالشی برای توسعه شهر دانست و گفت: مطالعات خوبی در گذشته و در خصوص طرح های مهم از جمله حریم رودخانه کرج و طرح های گردشگری شمال شهر کرج انجام شده که در نوع خود بسیار ازرشمند بوده و برای آن هزینه شده است.

منصور وحیدی ادامه داد: لازم است معاونت شهرسازی، معاونت عمران و سازمان سرمایه گذاری با همپوشانی در اجرای این طرح ها با قدرت ورود کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر خروجی قابل دفاعی نداریم و اگر مسایل را کلان ببینیم نمی توانیم به نتیجه مطلوب برسیم باید وارد مصداق ها شویم و در موضوع گردشگری جدی تر عمل کنیم

موازی کاری آفت توسعه شهر

 رییس مرکز پروهش های شورای شهر کرج و نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری دوباره کاری و موازی کاری را آفت اساسی توسعه شهر دانست.

سارا دشت گرد گفت: طبق قانون و در جهت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی پروژه های مدیریت شهری قبل از اقدام باید به دنبال سرمایه گذار باشند و تا وقتی که عدم حضور سرمایه گذار در پروژه ها اثبات نشده نباید منابع شهر در امور تصدی گری هزینه شود

وجود خلاء های قانونی در حوزه سرمایه گذاری

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج با تاکید بر لزوم توجه به راهبردهای اساسی توسعه اقتصاد شهری، گفت: از ابتدای حضورم در این سازمان موضوع توسعه اقتصادی با توجه به مهاجرپذیر بودن شهر کرج همچنین بحث جلب مشارکت سرمایه به ویژه در بحث گردشگری را به عنوان رکن اصلی عملکرد خود در دستور کار قرار دادم.

آرش ارشد ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته متوجه شدم که مطالعات خوبی در حوزه گردشگری در ادوار گذشته توسط مشاوران انجام شده اما با گره های متعددی در هر دوره به سرانجام نرسیده و اجرایی نشده است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین دلایل مسکوت و یا اجرایی نشدن این طرح ها سرعت کار پایین سایر دستگاه های متولی استان در مقایسه با شهرداری است که این امر موجب وقفه در طرح های مختلف از جمله گردشگری شده است.

ارشد به وجود خلاء های قانونی در حوزه سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: در موضوع سرمایه گذاری با خلاءهایی مواجه هستیم که نیاز به بررسی و تصمیم گیری قانونی بیشتری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =