• ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر: 71733
خلیلی اردکانی

رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج گفت: ایران بهشت گردشگری است اما در بین کشورهای منطقه بیشترین آمار اعزام تورهای خارجی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدحسین خلیلی اردکانی در اجلاس هم اندیشی روسای کمیسیون‌های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در گذشته جاده ابریشم را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین کشورهای آسیایی ساختند اما امروز کلانشهرهای کشور نیز نیازمند احداث چنین مسیر ارتباطی هستند تا فصل تازه ای از تعاملات و همکاری های چندجانبه آغاز شود.
وی افزود: متاسفانه ارتباط و هم افزایی فی ما بین شوراهای اسلامی کلانشهرها بسیار ضعیف است و خروجی این ضعف تعاملی نیز موازی کاری ها و عملکرد جزیره ای است، چرا که امروزه مشکلات مبتلابه کلانشهرها بسیار مشابه یکدیگر است و اگر یکی از شهرهای روی معضل خاصی مطالعه و بررسی کرده، دیگر شهرها نیز می توانند از دستاوردهای آن بهره مند شده و مجددا هزینه و زمان صرف موضوع نکنند.
این مسئول با استقبال از راه اندازی دبیرخانه دایمی کمیسیون گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور، آن را بسترساز توسعه تعاملات، به اشتراک گذاری دیدگاه ها و همچنین الگوبرداری از تجربیات و روش های موفق دانست و ادامه داد: بی شک تصمیماتِ نشست های ملی به مراتب اثرگذارتر و راهگشاتر از تصمیمات استانی و محلی است و دولت و مجلس را نیز متوجه اراده مدیریت شهری کلانشهرها برای رفع موانع پیش روی شکوفایی گردشگری می سازد.
شوراهای اسلامی همچون برخی ادارات درگیر مسائل جزئی شده اند
این عضو شورای شهر کرج گفت: آنطور که مشاهده می شود مسائل اصلی و مشکلات واقعی در شوراهای اسلامی به فراموشی سپرده شده و نمایندگان مردم همچون کارکنان ادارات که درگیر مسائل اداری شده اند، بیشترین زمان و انرژی را صرف بررسی لوایح ارسالی از سوی شهرداری‌ها می کنند و زمان کافی برای گره گشایی از چالش های کلان صرف نمی شود. یکی از همین موانع اصلی عدم توسعه و شکوفایی زیرساخت گردشگری است.
خلیلی اردکانی تصریح کرد: شوراهای اسلامی در حیطه قانونگذاری محلی باید به دنبال اصلاح قوانین موجود باشند و ظرفیت ها و فرصت های گردشگری را برای صاحبان سرمایه بازگو کنند تا از این گذر شهرها فرصت توسعه یافتگی حقیقی را یافته و با درآمدهای ناپایدار و غیرواقعی خداحافظی کنند. ما از طریق تعامل با یکدیگر و با استفاده از ظرفیت های شورای عالی استانها باید موانع حقیقی جذب سرمایه گذار در کلانشهرها را مرتفع کرده و از فضای کلیشه ای و شعاری خارج شویم.
وی یادآور شد: کرج می تواند پلی برای توسعه گردشگری در کلانشهرهای کشور باشد و با برخورداری از ظرفیت های فراوان، دارای بهترین موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی و منطقه ای برای جذب توریسم و سرمایه گذاری با ریسک بسیار پایین و سودآوری بالا است.
رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: خوشبختانه همه جاذبه هایی که مردم را به کشورهای همسایه می کشاند، در شهرهای ایران وجود دارد، ایران رنگین کمانی زیبا از اتحاد اقوام و جاذبه های طبیعی است که ریسک سرمایه گذاری در این سرزمین بسیار پایین است. توسعه گردشگری هم در وظایف دولت آمده و هم بخشی از دغدغه های مدیریت شهری های کشور است و امیدواریم با توسعه همکاری‌ها به نتایج لازم دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =