سارا دشت گرد-رییس کمیسیون مرکز پژوهش ها ومطالعات راهبردی شورا

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت که مشکل ساخت و ساز دو نقشه ای دیگر به معنای گذشته در شهر وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سارا دشت گرد در بخش پایانی همایش آموزشی تخصصی مهندسی معماری که پنل پرسش و پاسخ بود، در پاسخ به دغدغه یکی از مهندسان معمار در خصوص مشکلات ساخت و ساز دو نقشه ای در کرج، اظهار کرد: در ابتدا از برگزارکنندگان این همایش که در سطح بالایی برگزار شد قدردانی می کنم. در گفتگو با تعدادی از شرکت کنندگان شاهد رضایتمندی عزیزان بودم و امیدواریم که با استمرار جلسات این چنینی بتوانیم به ارتقای معماری و رعایت استانداردهای شهرسازی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه رفع معضلات ساخت و ساز دو نقشه ای از دغدغه های جدی دوره پنجم شورای کرج بوده است، افزود: به جهت عضویت سه تن از اعضای شورا در سازمان نظام مهندسی، آشنایی کامل با چالش ها و دغدغه های این حوزه وجود دارد و باید گفت که ماحصل ساخت و ساز دو نقشه ای چیزی جز آشفتگی بصری شهر و افزایش ورودی کمیسیون ماده صد نبوده است و بنده اعتراض مهندسان معمار به این آسیب را وارد می دانم.

این مسئول ادامه داد: معاونت شهرسازی شهرداری کرج حدود ۳ یا ۴ ماه قبل لایحه ای با عنوان "تثبیت اعیانی" به شورای شهر ارسال کرد که تائیدیه کمیسیون ماده پنج استان را داشت و بسیاری از دغدغه ها و مشکلات را پوشش می دهد. اکنون بخش عمده مشکلات ساخت و ساز دو نقشه ای منهای تبدیل واحد مرتفع شده و بر اساس لایحه تثبیت اعیانی بسیاری از مسائل با توجه به همجواری ها هنگام صدور پروانه از معاونت معماری و شهرسازی قابل پیگیری و اعمال است.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در پایان خاطر نشان کرد: رفع بخشی از معضل ساخت و ساز دو نقشه ای در شهر چیزی نیست که به سادگی میسر شده باشد، بلکه این موضوع بارها توسط بنده و سایر همکاران در جلسات شورای شهر به نقد و بررسی گذاشته شد و با بازخوانی مشکلات ناشی از آن و تاثیر مخربش بر طرح تفصیلی و توسعه شهری، در نهایت به تصویب لایحه موسوم به تثبیت اعیانی منجر شد و به تائید کمیسیون ماده پنج استان نیز رسید.

یادآور می شود "شرح وظایف قانونی و حقوقی مهندسان معمار در ارائه خدمات مهندسی"، "بررسی نکات فنی مرتبط با مهندسی معماری و بررسی مقررات" و "آیین نامه های ارائه خدمات مهندسی" محورهای اصلی این همایش دو روزه هستند که در روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد در محل باشگاه فرهنگی، ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزار می شود و طی آن چند کارگاه و همایش آموزشی با حضور اهالی فن و مدرسین دانشگاه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =