ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهر کرج

معاون دادستان کرج گفت: مدیریت بحران بدون تعامل بین بخشی امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد آقایاری در ششمین نشست ستاد مدیریت بحران کرج اظهار کرد: وظیفه دستگاه قضا احقاق حقوق عامه مردم در تمامی شرایط از جمله زمان‌ وقوع بحران است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت بحران کرج توضیح داد: طی سال‌های گذشته اقدامات مناسبی برای پیشگیری از وقوع بحران در کرج صورت گرفته ولی نباید فراموش کرد به طور میانگین شهرما در طول سال با دو یا سه بحران مواجه است که باید برای مقابله با آنها آماده باشیم.

وی با اشاره به موقعیت حساس رودخانه دلمبر در زمان بارندگی و وقع سیلاب ابراز کرد: در زمان بارش باران و وقوع سیلاب باید بیشتر از رودخانه کرج نگران رودخانه دلمبر باشیم چون قطعا بحران زا خواهد شد.

وی ادامه داد: اطراف این رودخانه ساخت و سازهای غیرمجاز زیادی اتفاق افتاده که در صورت وقوع سیلاب این واحدهای مسکونی آسیب دیده و با خسارات مالی و جانی مواجه می‌شوند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شرایط نامناسب کارگاه‌های نجاری بین پل فردیس تا کلاک اشاره کرد و گفت: وضعیت ایمنی این کارگاه‌ها مناسب نیست و اغلب آنها حتی به یک کپسول آتش نشانی نیز مجهز نیستند.

آقایاری خاطر نشان کرد: باید اقدامات لازم برای ایمن سازی این کارگاه‌ها صورت بگیرد تا آنچه نباید اتفاق نیفتد.

معاون دادستان کرج تصریح کرد: برای پیشگیری و مقابله با بحران باید هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف صورت بگیرد تا در زمان وقوع حوادث با کمترین خسارات مالی و جانی مواجه باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کمبود پایگاه‌های اورژانس در کرج گفت: در حال حاضر کرج با کمبود پایگاه‌های اورژانس مواجه است و برای رفع این کمبود باید شهرداری جهت اختصاص زمین مناسب حمایت‌های لازم را داشته باشد تا در این حوزه به استانداردها نزدیک شویم.

وی توضیح داد: دستگاه قضا نیز آمادگی دارد ضمانت‌های اجرایی و حمایت‌های لازم برای الزام دستگاه‌های مختلف جهت ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت مدیریت بحران را صورت دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =