بابایی

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز بر لزوم حمایت شهرداری برای اختصاص زمین مناسب جهت ایجاد پدهای جدید بالگرد اورژانس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مهرداد بابایی در ششمین نشست ستاد مدیریت بحران کرج اظهار کرد: استان البرز به خاطر ویژگی‌های طبیعی و جمعیتی خاص خود در حوزه مدیریت بحران با بسیاری از استان‌های کشور متفاوت است.

وی با اشاره به کمبود پایگاه‌های اورژانس در البرز ادامه داد: در حال حاضر البرز 32 و کرج 12 پایگاه اورژانس کم دارد تا بتواند خود را به استانداردهای کشور نزدیک کند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه خرید زمین برای ساخت پایگاه اورژانس به اعتبار زیادی نیاز دارد، از شهرداری کرج تقاضا می‌شود در خصوص اختصاص زمین مناسب حمایت‌های لازم را انجام دهد تا شاهد افزایش پایگاه‌های اورژانس شهر باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت هر پایگاه اورژانس 250 تا 400 متر زمین نیاز است، توضیح داد: سال گذشته هفت پایگاه اورژانس در استان راه اندازی شده که دو مورد از آنها در کرج بوده است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت افزایش تعداد پدهای بالگرد اورژانس افزود: در حال حاضر سه پد بالگرد اورژانس در کرج فعال است که به دنبال افزایش تعداد آنها هستیم.

بابایی با بیان اینکه از شش بالگرد اورژانس کشور یک مورد در البرز فعال است، گفت: این بالگرد در ماه گذشته به 46 ماموریت اعزام شده که این تعداد به اندازه یک سال 12 استان کشور است.

وی اضافه کرد: در 70 درصد مواقع بالگرد اورژانس برای امدادرسانی به مصدومان تصادفی اعزام می‌شود ولی در سایر موارد برای اعزام افرادی که دچار سکته قلبی یا مغزی شده اند به کار گیری می‌شود.

وی ادامه داد: اگر افرادی که دچار سکته قلبی یا مغزی شده اند در سه ساعت اول وقوع سکته به مرکز درمانی منتقل شوند امکان بهبود آنها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد به همین دلیل از بالگرد اورژانس البرز برای انتقال این بیماران هم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به حمایت‌های شهرداری برای افزایش تعداد پدهای بالگرد اورژانس گفت: 13 نقطه برای ایجاد این پدها پیشنهاد داده شده که برای هر یک  از آنها دو هزار و 500 متر زمین نیاز است و با حمایت شهرداری هماهنگی لازم برای نقطه زنی آنها صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =