• ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
  • کد خبر: 71761
ششمین جلسه ستاد بحران

مدیر پیشگیری و مقابله با حوادث و بحران شهرداری کرج بر ضرورت آموزش شهروندی برای کاهش خسارات و آسیب‌های بحران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری، علی فتحی در ششمین نشست ستاد مدیریت بحران کرج اظهار کرد: شهرداری کرج به فراخور اعتبار و امکانات خود، زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد:  نباید فراموش کرد مدیریت بحران به تعامل بین بخشی احتیاج دارد و همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید به فراخور مسئولیت خود در این حوزه ورود و به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: در کنار ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای عدم غافلگیری در مواقع بحرانی باید آموزش شهروندی را سرلوحه برنامه خود قرار دهیم چون شهروندانی که با اصول امدادرسانی و ... در زمان بحران آشنا باشند نقش به سزایی در کاهش خسارات و آسیب‌های بحران خواهند داشت.

این مسئول به بخشی از اقدامات شهرداری در حوزه مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: اجرای طرح دوام( داوطلب واکنش اضطراری محله) و طرح طاهرین (کمک رسانی افتخاری و داوطلبانه شهروندان در امر تغسیل و تطهیر اموات) بخشی از این اقدامات بوده است.

فتحی توضیح داد: ایجاد سوله مدیریت بحران در سه منطقه از شهر و نقطه گذاری برای افزایش پدهای بالگرد اورژانس بخش دیگری از این اقدامات بوده است.

مدیر پیشگیری و مقابله با حوادث و بحران شهرداری کرج گفت: امسال پنج درصد از اعتبارات شهرداری به حوزه پیشگیری، مقابله و مدیریت بحران اختصاص یافته و با هزینه کرد آن شاهد افزایش آمادگی شهر در زمان وقوع بحران خواهیم بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =