چرخ دستی زباله گرد

رییس اداره نظارت بر جمع آوری و تنظیف سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: ۳ هزار چرخ‌دستی با هدف زباله‌گردی و تفکیک غیر استاندارد پسماندهای خشک در کرج فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حسن محمودی‌نژاد با بیان این مطلب افزود: طرح ضربتی ساماندهی و جمع آوری چرخ‌های دستی زباله‌گرد با همکاری سازمان مدیریت پسماند و واحد کنترل نظارت خدمات شهری مناطق در حال اجرا است.

رییس اداره نظارت بر جمع‌آوری و تنظیف سازمان مدیریت پسماند گفت: نزدیک به ۳ هزار چرخ‌دستی در طول شبانه‌روز با تردد در سطح شهر با هدف زباله‌گردی و تفکیک غیر استاندارد پسماندهای خشک از درب منازل ضمن ایجاد آلودگی‌های محیطی و مخدوش کردن منظر شهری، به میزان قابل توجهی از زباله‌های بازیافتی تحت پوشش قرارداد پیمانکاران شهرداری را نیز به صورت کاملا غیر قانونی مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.

محمودی‌نژاد ادامه داد: در قراردادهای آتیِ پیش‌بینی شده از سوی سازمان که به زودی به صورت فراخوان پیمانکار، آگهی آن در نشریات منتشر خواهد شد، جهت رفع این معضل پیشنهادهای لازم در قالب شرایط خصوصی پیمان پیش‌بینی شده که امیدواریم به میزان قابل توجهی مشکلات را مرتفع سازد.

به گفته وی؛ بیشترین زباله‌گردهای موجود در سطح شهر را مهاجرین غیر قانونی افغان و عمده آن‌ها را نیز کودکان کم سن و سال تشکیل می دهند که ضمن ایجاد مشکلات زیست محیطی، ادامه فعالیت این کودکان در چنین شرایط بد و نامتعارفی  به لحاظ انسانی، اخلاقی و رعایت مسائل حقوق بشری نیز مورد اشکال جدی است که گاها مورد انتقاد شهروندان نیز قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =