شهرسازی

سرپرست اداره کل امور شهرسازی شهرداری کرج گفت: عملکرد چرثقیل های برجی (Tower Crane) باید به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، امین جواهری با بیان این که عملکرد چرثقیل های برجی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی شهروندان؛ صدور مجوز، نحوه اجرا و عملکرد جرثقیل‌های برجی(Tower Crane)  در ساخت و سازها باید به استانداردهای جهانی و مقررات بین المللی نزدیک شود که این موضوع از اهداف معاونت شهرسازی است.

وی بیان کرد: پس از انجام اقدامات اولیه و اخذ مصوبات مربوطه و مدون شدن موضوع ،کلیه مالکین موظف به رعایت ضوابط و مقررات تصویبی خواهند شد.

به گفته سرپرست اداره کل امور شهرسازی شهرداری کرج؛ جرثقیل های برجی در سطح شهر شناسایی شده و کلیه ادارات و حوزه های مربوطه ملزم به تهیه و ارایه پیش نویس چک لیست های ایمنی است.

رییس اداره تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: با عنایت به اهمیت موضوع (ضابطه مند شدن نصب و راه اندازی جرثقیل های برجی) جلسه ای در دفتر مدیرکل امور شهرسازی با حضور نمایندگان اداره کل استاندارد، سازمان نظام مهندسی و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان البرز به عنوان نشست اولیه شکل گرفت.

رضا بیات ادامه داد: نکته قابل توجه عدم حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این نشست بود که انتظار می رود نماینده مذکور در جلسه بعدی حاظر شده تا در اسرع وقت به ضوابطی مدون و اجرایی در خصوص جرثقیل های برجی (Tower Crane) دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =