اوازه سازی هوشمند شهر کرج

رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: برندسازی شهری فرآیندی است که نیازمند تنظیم برنامه های زمان بندی شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سارا دشت‌گرد در بیست و سومین جلسه شورای پژوهشی که طی آن گروه مطالعاتی دانشگاه تربیت مدرس نسبت به تشریح کلیات طرح برندسازی برای کلانشهر کرج پرداخت، افزود: طرح برندسازی باید برنامه جامع اجرایی ارایه کند چرا که برندسازی موضوعی نیست که بتوان در کوتاه مدت به نتایج مطلوبی رسید.

وی با بیان این که هدف برندسازی شهری رشد اقتصادی شهر و افزایش سرانه درآمدی شهروندان است، بیان کرد: ضروری است راه کارها، سیاست ها و اقدامات اجرایی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارایه شود تا طرح های پژوهشی به طرح های اجرایی و کاربردی متصل شود.

رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: یکی از اهداف برندسازی شهری راه اندازی جریان اقتصادی برای توسعه های آتی در شهر است.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: انتظار می رود در طرح های پیشنهادی برای این کلانشهر بر استفاده از ظرفیت های گذرگاهی کرج و تبدیل شهر به مقصد سفر تاکید شده و به تحلیل ها و پیش بینی های اقتصادی به وضوح اشاره شود.

دشت‌گرد با اشاره به این که در برندسازی شهری موضوعی که باید به آن توجه شود نگاه همه جانبه به شهر و وضعیت اجتماعی و فرهنگی است، یادآور شد: شناسایی هویت کرج، توجه به تنوع قومیتی و ویژگی مهاجرپذیر بودن از دیگر موضوعاتی است که در برندسازی شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی؛ ضروری است برای مطالعه اسناد فرادستی، چشم انداز کرج و برنامه راهبردی و عملیاتی پنج ساله شهرداری کرج نیز مورد توجه باشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =