غدیر مهدوی-رییس کمیسیون تلفیق

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: تهیه طرح های پژوهشی و دانشگاهی که در حد تئوری باقی می مانند، اتلاف منابع مالی است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، غدیر مهدوی کلیشمی در بیست و سومین جلسه شورای پژوهشی اظهار کرد: معمولا طرح های مطالعاتی که توسط دانشگاه‌ها تهیه می شوند، در حد تئوری باقی مانده و اجرایی نمی شوند، چرا که ارتباط بین دانشگاه و صنعت و مراکز علمی و عرصه اجرایی کشور بسیار ضعیف و بیشتر نمادین است.

وی با بیان اینکه کرج ظرفیت های فراوانی برای تبدیل شدن به برند را دارد، افزود: آغاز مطالعات برندسازی برای شهر کرج اتفاق خوبی است و از آن استقبال می شود اما به شرطی که ضمانت و پشتوانه اجرایی هم داشته باشد و پس از اتمام مطالعات بایگانی نشود. در این زمینه می توان از مشاور تهیه کننده طرح برای مرحله اجرا نیز دعوت به همکاری نمود.
عضو شورای شهر کرج گفت: بنده سالها ریاست یک مرکز پژوهشی را عهده دار بوده ام که در آن بیش از ۲۰۰ طرح عالی پژوهشی نیز انجام شد اما متاسفانه حتی یکی از آنها عملیاتی نشدند و خستگی انجام مطالعات سنگین راهبردی هنوز در جسم و جان مان باقی مانده است. برای مثال بنده طرحی در زمینه بیمه شخص ثالث را با استفاده از تجربیات موفق جهانی تهیه و حتی آن را در یکی از جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس نیز مطرح کردم اما متاسفانه مورد پذیرش واقع نشد.
مهدوی تصریح کرد: حتی برای اصلاح ساختار و قوانین بیمه های عمر با در نظر گرفتن سبک زندگی ایرانی و مقتضیات امروزِ جامعه طرحی تهیه و پیشنهاد شد اما متاسفانه مسئولان به اجرای طرحی که در سال ۱۹۸۰ میلادی در کشور فرانسه تهیه و اجرایی شده است، تن می دهند که شایسته نیست و رغبتی به عملیاتی کردن طرح های دانشگاهی در ایران وجود ندارد.
ربیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج خواستار استمرار برگزاری جلسات کارشناسی تا حصول نتیجه مطلوب شد و یادآور شد: در هر حال برندسازی شهری یکی از لازمه های توسعه شهری و جذب گردشگر و سرمایه گذار است و آغاز مطالعات جامع در این زمینه را باید به فال نیک گرفت، به شرطی که به سرنوشت بسیاری از طرح های دانشگاهی مبتلا نشده و تا مرحله عملیاتی شدن پیگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =