محمد نبیونی-رییس کمیسیون سرمایه گذاری وامور مشارکت ها

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای شهر کرج گفت: ظرفیت های دانشگاهی و علمی کرج به عنوان یکی از قطب های پژوهشی کشور ناشناخته مانده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد نبیونی در بیست و سومین جلسه شورای پژوهشی اظهار کرد: برند یا نشانه یِ شهر یک آرم تجاری، فرهنگی و هویتی است که به نوعی نقشه راه و مسیر توسعه را پیش روی مسئولان محلی قرار می دهد. امروزه شهرهایی که در دنیا به مقوله برندسازی توجه بیشتری داشته اند، از عواید بی پایان آن بهره می برند و برخی شهرها همچون کرج نیز تازه در ابتدای مسیر قرار گرفته اند.

وی افزود: کلانشهر کرج در زمینه علم و فناوری دارای ظرفیت های فراوانی است و طی حدودا یک دهه اخیر در این زمینه اتفاقات بسیار خوبی به وقوع پیوسته است که در برندسازی برای این شهر می تواند مد نظر قرار گیرد. کرج به جهت نزدیکی به تهران و میزبانی از سرمایه گذاری های حوزه علمی و پژوهشی در یک دوره زمانی ۵۰ ساله به جایگاه مطلوبی دست یافته است که یک پشتوانه مهم برای تبدیل شدن به یک برند پایدار محسوب می شود.

نبیونی با بیان اینکه بسیاری از استان‌های کشور نهایتا میزبان یک یا دو مرکز علمی هستند اما در استان البرز و شهر کرج حدود ۱۳ مرکز پژوهشی در سطح ملی و بین المللی استقرار دارد، تصریح کرد: بی شک این ظرفیت ها برای بسیاری از شهروندان و حتی مسئولان و نخبگان ناشناخته باقی مانده است، در حالی که به جهت این زیرساخت ها می توانیم میزبان صدها شرکت دانش بنیان مراکز دانشگاهی باشیم و به مرحله تولید ثروت و شهرت علمی برسیم.

این مسئول به شرکت مشاور تهیه طرح برندسازی برای شهر کرج توصیه کرد که فرصت ها و تهدیدهای این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای ایران و حتی شهرهای بزرگ خاورمیانه و جهان را به دقت مطالعه کند تا بسته پیشنهادی مطابق با شرایط سرزمینی، ویژگی های جغرافیایی، بافت بومی و فرهنگی و استعدادهای شهری باشد که قرار است برند مصوب در آن به مرحله بالندگی برسد.

این مسئول در پایان تضارب آرا و طرح دیدگاه های مختلف برای دستیابی به برند شهر کرج را مفید و ضروری توصیف کرد و ادامه داد: امیدوارم نتایج مطالعات صرفا ترسیم رویا و آرمانی نباشد که شرایط پیاده سازی آن تا سالیانِ سال فراهم نشود.

به گفته وی؛ اکنون که اعتبار خوبی از بودجه شهرداری برای این مهم اختصاص یافته، باید تلاش کنیم تا نتایج آن شکل اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =