احمدی پرگو

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: کاهش معضل ساخت و ساز غیرمجاز نیازمند تعامل و همکاری بین بخشی است.

احدالله احمدی پرگو در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: ساخت و ساز غیر مجاز یکی از مشکلاتی است که طی سال‌های گذشته گریبان شهرهای بزرگی چون‌ کرج را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توسعه واحدهای مسکونی غیرمجاز آسیبی جدی برای شهر است، افزود: برخی افراد با ساخت ساختمان‌های غیراستاندارد علاوه بر این‌که حقوق شهروندی را زیر سوال می‌برند، زمینه وقوع حوادث ناگوار در زمان وقوع برخی خطرات مثل زلزله را افزایش می‌دهند.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر ساخت و ساز غیر مجاز جرم نیست و صرفا تخلف محسوب می‌شود به همین دلیل دست بسیاری برای سوء استفاده از قانون باز است.

وی توضیح داد: اغلب واحدهای مسکونی غیرمجاز که اغلب در بافت‌های فرسوده شهر ساخته می‌شوند، ریزدانه هستند و در متراژ پایین خرید و فروش می‌شوند.

پرگو خاطر نشان کرد: شهرداری کرج در اجرای طرح بازآفرینی شهری برای تملک این واحدهای ریزدانه با مشکل مواجه بوده و  برای اینکه بتواند این طرح را طبق برنامه ریزی صورت گرفته به سرانجام برساند، نیازمند همکاری صاحبان این واحدها است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ابراز کرد: سازوکاری اندیشیده شده که به جای اینکه شهروندان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز واحدهای مسکونی در متراژهای پایین داشته باشند، زمین‌های خود را تجمیع کنند و شهرداری هم برای ساخت و ساز اصولی به آنها مجوز ساخت بدهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح بازآفرینی شهری توضیح داد: نوسازی و بهسازی محیطی بافت‌های فرسوده، جمع آوری آب‌های سطحی از این مناطق، اصلاح روشنایی کوچه‌ها و خیابان‌ها و جدولگذاری معابر بخشی از اقدامات صورت گرفته در اجرای این طرح بوده است.

وی اضافه کرد: به دنبال ایجاد سرای محله در بافت‌های فرسوده شهر از جمله آق تپه و اسلام آباد هستیم که با تخصیص اعتبار مناسب، احداث آنها آغاز خواهد شد.

وی درپایان گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهری و جلوگیری از افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز به تنهایی از عهده شهرداری برنمی آید و در این خصوص در کنار تعامل بین بخشی، نیازمند مشارکت شهروندان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =