مهدی حاجی قاسمی

رییس کمیسیون عمران شورای شهر کرج گفت: تاکید شورای پنجم بهره برداری کامل از پروژه ها است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهدی حاجی قاسمی در بازدید از پروژه های عمرانی اظهار کرد: کیفیت پروژه نباید فدای سرعت احداث شود.

وی گفت: برخی اوقات مشاهده می شود که پروژه تا آستانه اتمام زمان قرارداد کند پیش می رود اما بیشتر کار در هفته های پایانی انجام می شود که این سرعت مانع از نظارت صحیح بر عملکرد پیمانکار و حسن انجام کار می شود.

 
رییس کمیسیون عمران شورای شهر کرج ادامه داد: یکی از تاکیدهای شورای پنجم بهره برداری کامل از پروژه ها است اما گاهی مشاهده می کنیم که پل های غیرهمسطح قبل از احداث مسیرهای انحرافی یا کندرو زیر بار ترافیک می روند که این موضوعات مردم را به زحمت می اندازد. اثربخشی و شیرینی طرح های عمرانی و ترافیکی زمانی برای شهروندان ملموس خواهد بود که بعد از اتمام کلیه مراحل احداث، افتتاح شوند.

حاجی قاسمی یادآور شد: یکی دیگر از انتظارات جدی کمیسیون عمران توجه به نمای ظاهری پروژه های عمرانی و در نظر گرفتن نورپردازی، احداث فضای سبز حاشیه ای و بخش های جانبی است، چرا که یک پروژه همچون بنای در حال احداث نیازمند نمایی مناسب است تا در نگاه شهروندان آشفتگی ایجاد نکند. 

این عضو شورا با قدردانی از انجام بخشی از پروژه های عمرانی (همچون زیرگذر باغستان) با استفاده از ظرفیت های داخلی شهرداری کرج، آن را در شرایط کنونی اقتصاد شهری ضروری توصیف و عنوان کرد: در حالی که به دلیل نوسانات ارزی و جهش قیمت ها شاهد عدم اقبال پیمانکاران برای ورود به انجام برخی پروژه ها هستیم، شهرداری می تواند با شناسایی صحیح استعدادهای خود به لحاظ منابع انسانی، ماشین آلات و توان مهندسی نسبت به آغاز و تکمیل تعدادی از پروژه ها اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: عدم استفاده از پیمانکاران ضعیف و کم تجربه، توجه به اولویت های عمرانی اعلام شده از سوی شورای شهر و استمرار در بازدیدها موضوعاتی است که باید توجه بیشتری به آن ها شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =