آرامستان

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: بیش از یک سوم درآمد سازمان از طریق پیش فروش قبور و آرامگاه های خانوادگی جذب شده است

حمیدرضا عسگری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: با هدف توسعه مقبره های خانوادگی به سبک معماری اسلامی – ایرانی و در راستای ایجاد درآمد از ارزش افزوده در پی تامین خواست و نیاز مراجعین، طراحی و احداث پروژه گذر بهشت در ضلع شرقی گلزار شهدای بهشت سکینه (س) در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت کلانشهر کرج، شهرهای دیگر استان البرز و استان های مجاور، پیش بینی نیاز های مراجعین در اقشار مختلف باید در نظر گرفته شود که استفاده از تمامی ظرفیت های کالبدی موجود در اولویت قرار دارد، بر همین اساس و  با توجه به توپوگرافی و ویژگی های فیزیکی و محیطی، ضلع شرقی گلزار شهدای بهشت سکینه (س) جهت احداث مجموعه آرامگاه های خانوادگی به سبک معماری اسلامی با نام گذر بهشت آماده سازی شد.

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج افزود: در سال گذشته بیش از یک سوم درآمد سازمان از طریق پیش فروش قبور و آرامگاه های خانوادگی جذب شده است که تعدادی از مراجعین مربوط به شهرهای اطراف و مناطق غرب تهران بوده اند. گلزار شهدای بهشت سکینه (س) از لحاظ دسترسی و موقعیت جغرافیایی نیز در شرایط مطلوبی جهت استفاده مراجعین خارج از استان قرار دارد که با توجه به حجم و پراکنش مراجعات، پاسخگویی به این نیاز تنها با برنامه ریزی و توسعه ی متناسب ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: ساختار این طرح با وسعت ۷۰۰۰ متر مربع اقتباسی از اصول باغ ایرانی مانند سلسله مراتب، تقارن، استقلال فضاها،مرکزیت، ریتم و تنوع و همچنین ویژگی هایی مانند احداث در زمین شیب دار، استفاده از یک جوی دائم اصلی و عنصر آب، روان کردن آب به گونه ای که همواره صدای آب شنیده شود (وجود آبراهه)، طبیعت گرایی، استفاده از درختان سایه دار، استفاده از خطوط راست در طراحی اصلی، مرکزیت المان ها است. در گذر بهشت تعداد ۱۵۱ آرامگاه و ۱۰۵۷ قبور پیش بینی شده است که به نقوش اسلامی و کاشی کاری مزین شده است.

عسگری یادآور شد: با حمایت شهردار و شورای شهر کرج اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و چهارصد میلیون تومان برای آغاز فاز اول این پروژه به تصویب رسیده است که عملیات اجرایی این پروژه با انتخاب پیمانکار از هم اکنون آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =