شورای پژوهشی

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: اجرای پروژه های عظیم عمرانی بدون پیوست مطالعات مهندسی ارزش چه بسا با اتلاف منابع مالی همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ سارا دشت گرد در بیست و چهارمین جلسه شورای پژوهشی و در جریان تشریح "مطالعات پیاده سازی مهندسی ارزش در مدیریت شهری کرج" توسط نماینده شرکت مشاور، با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق برنامه راهبردی - عملیاتی ۵ ساله شهر کرج پروژه های فنی و مهندسی باید دارای پیوست "مهندسی ارزش" باشند و در تباصر بودجه ۹۸ نیز به وضوح به آن اشاره شده است.

وی بیان کرد: در جریان پیاده سازی مهندسی ارزش برای تقاطع غیرهمسطح حصارک که البته این مطالعات در مرحله پس از طراحی و اجرای پل صورت گرفته بود، مشخص شد که از روی یکی از یال های طراحی شده به طور مشخص روزانه چندین خودرو حرکت خواهد کرد که متاسفانه شهرداری کرج برای تردد تعداد انگشت شماری خودرو هزینه هنگفتی را متقبل شده بود و این موضوعات نشان دهنده نامفهوم بودن این دانش در مدیریت شهری است.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه پیاده سازی مهندسی ارزش قبل از طراحی پروژه های عمرانی به صرفه جویی در هزینه، زمان و منابع انسانی می انجامد، تصریح کرد: مهندسی ارزش میزان بهره وری پروژه به نسبت هزینه و منابعی که برای آن صرف خواهد شد را به زبان ریاضی بیان می کند تا چنانچه کاری زیان ده تشخیص داده شد، از انجام آن پرهیز شود و همچنین کارها طبق اولویت بندی پیش رود.

 در این جلسه سامانه بایگانی اسناد موسوم به گنجه با حضور مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرج مورد بهره برداری قرار گرفت که سهولت و افزایش سرعت دسترسی به اسناد، تجمیع و یکپارچه کردن اسناد و محل نگهداری، صرفه جویی در کاغذ، فضا و پرسنل بایگانی، حفاظت اطلاعات، انسجام با سایر سامانه ها و جلوگیری از آسیب دیدن اسناد از مزایای استفاده از آن ذکر شده است.

عباس زارع، غدیر مهدوی، حسین محمدی، رحیم خستو، احد رسولی و محمد نبیونی از اعضای شورای پژوهش، احد اله احمدی پرگو معاون شهرسازی و معماری شهرداری، محمود دهقان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و تعدادی از مدیران و کارشناسان شهرداری کرج نیز از دیگر حاضرین در جلسه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =