• ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
  • کد خبر: 71884
پیمان بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از افتتاح بوستان و آبشار همگام همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: با اتمام عملیات عمرانی احداث بوستان و آبشار همگام، این بوستان روز چهارشنبه دوازدهم تیرماه همزمان باشب میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت با حضور شهروندان و مسوولان شهری و استانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این بوستان در مساحتی بالغ بر یک هکتار در شرق کرج و  در خط چهار حصار با موقعیت کوهستانی واقع شده، اظهار داشت: دراین مجموعه یک آبشار سنگی با  ارتفاع ۲۶ متر و عرض ۵۰ متر نیز تعبیه شده که برزیبایی جذابیت و جلوه طبیعی و بصری این بوستان افزوده است.

بضاعتی پور با اشاره به توسعه شهر کرج و گسترش نیازهای مردم در زمینه استفاده از بوستان‌ها ی شهری افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری و احداث مراکز تفریحی در کرج که پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد از نیازهای ضروری شهر کرج است.

این مسوول با اشاره به اینکه یکی از نیازهای صنعت گردشگری و توریسم احداث مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی است، افزود: این پارک در منطقه کم برخوردار از فضای سبز و در محور مواصلاتی و پرتردد عبور و مرور مسافران شهرهای شمالی قرار گرفته است.

وی توضیح داد: احداث بوستان طبیعت، پارک و آبشار همگام و ایستگاه کوهیار در امتداد هم و در این مسیر، می تواند پاسخگوی نیاز ضروری مسافران به امکانات رفاهی باشد.

رییس سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ادامه داد: کمی بالاتر از پارک همگام ایستگاه کوهیار در دره وسیه قرار گرفته که عملیات عمرانی و اجرایی آن نیز تکمیل شده و به زودی این پروژه نیز در مدار خدمت رسانی به شهروندان قرار می گیرد.

بضاعتی پور اضافه کرد: استقرار مرکز حیوانات و حیات وحش در بوستان طبیعت  از دیگر اقداماتی است که در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طی چند دهه گذشته، موضوع مدیریت آب و آبیاری در فضای سبز، به ویژه با توجه به شرایط اقلیمی چند سال اخیر به طور جدی و برنامه ریزی شده‌ مورد توجه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری کرج  قرار گرفته است، افزود: با توجه به ضرورت استفاده از پساب ها در آبیاری فضای سبز و در راستای کاهش مصرف آب، این پارک مجهز به پکیج تصفیه فاضلاب سرویس بهداشتی شده است.

وی در خاتمه بیان داشت: این پروژه،  دارای امکاناتی نظیر فضای سبز، مبلمان پارکی، نمازخانه، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی به همراه اتاق مادر و کودک و معلولین- ست تندرستی و آبخوری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =