• ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
  • کد خبر: 71945
مراسم کلنگ زنی کتابخانه مرکزی البرز

رییس شورای شهر کرج گفت: کتابخانه مرکزی البرز با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان در یکی از مناطق کم برخوردار شهر ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس زارع  در مراسم کلنگ زنی کتابخانه مرکزی البرز اظهار کرد: شهرها معمولا به واسطه فضاهای فرهنگی خود شناخته می‌شوند و شانیت خود را از انسان های فرهیخته و فرهنگساز می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای توسعه همه جانبه کلانشهرهای امروزی است، ادامه داد: هرچقدر تعداد کتابخانه‌ها، سالن‌های تئاتر، فرهنگسراها و سایر مراکز فرهنگی در شهری مثل کرج بیشتر باشد، می‌توان به آینده مدنی آن بیشتر امیدوار بود.

این عضو شورا با تاکید بر ضرورت ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی کرج توضیح داد: شهرما از کمبود زیرساخت‌های هنری و فرهنگی رنج می برد که این مساله آسیب‌هایی در پی داشته است.

زارع افزود: برای اینکه کرج به شهری توسعه یافته تبدیل شود باید به حوزه فرهنگ و هنر بها دهیم یعنی مدیران همانقدر که به طرح‌های عمرانی توجه دارند، کلنگ زنی و تکمیل پروژه‌های فرهنگی را نیز مد نظر قرار دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از تغییر نمای کتابخانه امیر کبیر به عنوان یکی از قدیمی ترین کتابخانه‌های کرج توضیح داد: متاسفانه طی سالهای قبل نمای این کتابخانه که جزئی از هویت فرهنگی کرج است به صورت غیراصولی تغییر کرده که امید است اقدام لازم برای اصلاح وضعیت آن صورت بگیرد.

زارع با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی البرز یا باغ کتاب کرج ظرف دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد، ابراز کرد: بحث باغ کتاب در شورای پنجم مطرح  و سال قبل هم بودجه ای برای آن اختصاص داده شد.

رییس شورای شهر کرج ادامه داد: قرار بود این کتابخانه در غرب شهر و در یکی از مناطق کم برخودار ایجاد شود که در مراحل ابتدایی دانشگاه خوارزمی برای اینکار در نظر گرفته شد ولی بعد از جلسات متعدد و رایزنی، توافق لازم در این زمینه صورت نگرفت و در نهایت مقرر شد این کتابخانه در زمینی که در کنار پارک ابن سینا قرار گرفته ساخته شود.

وی ابراز کرد: دسترسی به کتابخانه مرکزی استان بسیار آسان است و علی رغم اینکه در منطقه ای کم برخوردار واقع شده، موقعیت مناسبی دارد.

زارع گفت: هرچند برای بهره برداری از این پروژه ۵۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده ولی بدون شک تکمیل آن به بیش از ۵۲ میلیارد تومان نیاز دارد و امید است این اعتبار به راحتی تامین شود تا در زمان مشخص شده شاهد افتتاح آن باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =