صدوپنجاه وسومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در قاب تصویر

رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج بر ضرروت ساماندهی ورودی امام زاده حسن (ع) تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رحیم خستو در صد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر کرج اظهار کرد: در تمام شهرهای ریشه‌دار ایران مکان‌های مقدس از اهمیت به سزایی برخوردارند و فضاسازی اطراف آنها به گونه‌ای است که امکان دسترسی عموم به آنها به راحتی امکان باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی فضای اطراف امام زاده حسن (ع) توضیح داد: این امام زاده با قدمتی ۷۰۰ ساله هر روز از زائران زیادی میزبانی می‌کند و یکی از مکان‌های هویت بخش کرج محسوب می‌شود به همین دلیل لازم است فضای اطراف آن ساماندهی شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه ورودی این امام زاده با دو بنای نا متقارن احاطه شده که همین باعث شده جلوی دید این مکان مقدس گرفته شود و زیبایی بنا آن طور که باید و شاید به چشم نیاید.

خستو ابراز کرد: امیدواریم شهرداری با تملک و آزادسازی این دو ملک شرایطی فراهم کند که زیبایی‌های این مکان تاریخی – مذهبی به نحو شایسته نمایان شود.

وی توضیح داد: معرفی مکان‌های دارای پیشینه تاریخی مثل امام زاده حسن (ع) و کاروانسرای شاه عباسی ، نقش به سزایی در رونق گردشگری کرج و پویایی اقتصاد این کلانشهر خواهد داشت.

وی در ادامه با گلایه از برخی ساخت و سازهایی که باعث از بین رفتن فضای سبز می‌شوند، گفت: متاسفانه ضریب اشغال برخی واحدهای مسکونی در حال ساخت رعایت نمی‌شود و این باعث می‌شود سهم آیندگان از فضای سبز شهری کاهش یابد.

سخنگوی شورای شهر کرج افزود: شهرداری باید نظارت بیشتری بر فرایند ساخت واحدهای تجاری و مسکونی شهر داشته باشد تا سازندگان از زمین در حال ساخت خود سهم فضای سبز را نادیه نگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =