صدوپنجاه وسومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در قاب تصویر

رییس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج گفت: با ایجاد مسکن اجتماعی در کرج تورم موجود در بازار مسکن کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، غدیر مهدوی کلیشمی در صدو پنجاه و سومین جلسه شورای شهر کرج اظهار کرد: کمبود مسکن یکی از مهمترین معضلات کلانشهرهای مهاجرپذیر و پرجمعیتی مثل کرج است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با استفاده از زیرساخت‌ها و منابع مالی‌ای که در اختیار دارد می‌تواند بخشی از این مشکل را مرتع کند، ادامه داد: امروز در تمامی شهرهای توسعه یافته دنیا شهرداری بخشی از وظیفه ایجاد مسکن با عنوان مسکن اجتماعی را به عهده دارد.

رییس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج ابراز کرد: هر چند این طرح تا کنون در هیچ یک از شهرهای کشور اجرایی نشده ولی شهرداری کرج می تواند در این حوزه ورود کند و از این طریق راه را برای سایر شهرداری‌ها باز کند.

این مسئول افزود: شهرداری زمین زیادی در اختیار دارد و منابع مالی در اختیارش هم اگر بیشتر از سایر دستگاه‌ها نباشد کمتر نیست به همین دلیل به نظر نمی رسد مشکل چندانی در اجرای این طرح داشته باشد.

مهدوی کلیشمی ابراز کرد: از شهرداری انتظار می رود لااقل فاز مطالعاتی این طرح را آغاز کند تا در صورت بررسی و امکان عملیاتی شدن، هر چه سریع تر آن را به فاز اجرایی نزدیک کند.

عضو شورای شهر کرج گفت: واحدهای مسکن اجتماعی باید با اجاره کم در اختیار افراد کم درآمد شهر قرار بگیرد تا از این طریق به سمت تحقق عدالت اجتماعی در شهر پیش برویم.

وی افزود: بدون شک با ایجاد مسکن اجتماعی در کرج از تورم موجود در بازار مسکن کاسته می‌شود و قیمت واحدهای مسکونی سرشکن خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =