احمدی پرگو

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: در برنامه ششم توسعه و مصوبه هیات وزیران، به بازآفرینی فضاهای شهری توجه ویژه ای شده است.

احداله احمدی پرگو در گفت وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: بازآفرینی فضاهای شهری و توانمند کردن محلات کم‌برخوردار از موضوعاتی  است که شهرداری و دولت به طور ویژه پیگیری می‌کنند.

وی بیان کرد: شهرداری در طرح بازآفرینی فضاهای شهری باید محلات هدفِ بازآفرینی را مشخص و با همکاری اداراتِ استان مشکلات محلات را رفع کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ادامه داد: بعد از شناسایی محلات هدف؛ باید طرحی تهیه و برای تایید و تخصیص اعتبار به شورای شهر ارسال شود.

پرگو گفت: در صورتی که شهرداری ۳۰ درصد از هزینه‌های طرح بازآفرینی فضاهای شهری را بپردازد، دولت مکلف است ۷۰ درصد دیگر را تقبل کند. 

این مسئول یادآور شد: در طرح بازآفرینی فضاهای شهری موضوعاتی مانند افزایش سرانه فضای سبز، اصلاح شبکه معابر، جدولگذاری و ....مربوط به شهرداری و آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و فرهنگ و هنر جزو  ۷۰ درصدی است که دولت باید پرداخت کند.

وی با بیان این که با پیگیری‌های شهردار کرج محلات هدف بازآفرینی مشخص شده است، افزود: در بودجه سال ۹۸ در این خصوص برنامه‌ریزی شده و به تصویب شورای شهر نیز رسیده است. 

پرگو اظهار کرد: طرح بازآفرینی بیش از ۶ محله کرج تهیه شده و تا پایان سال برای ۶ محله دیگر نیز آماده می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: محلات هدف بازآفرینی از نظر سرانه خدماتی و کیفیت ساخت و سازها در وضعیت خوبی قرار ندارند.

به گفته وی؛ اخترآباد، خط ۴ حصار، مصباح، اوقافی، حصارک بالا و پایین جزو محلات هدف بازآفرینی هستند که دفاتر تسهیل‌گری نیز در این محلات راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =