رونمایی از سامانه نظام پیشنهادات شهرداری کرج

شهردار کرج گفت: راه اندازی سامانه نظام پیشنهادات، گامی در راستای افزایش حس تعلق شهروندی است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده در مراسم رونمایی از سامانه نظام پیشنهادات شهروندی اظهار کرد: نظام پیشنهادات در کشور سابقه‌ای ۲۰ ساله دارد و اولین گام برای راه اندازی این نظام از سوی وزارت نفت برداشته شد.

وی توضیح داد: راه اندازی سامانه نظام پیشنهادات از سال‌های گذشته مد نظر شهرداری قرار داشت اما اهتمام لازم برای اجرای آن وجود نداشت ولی بلاخره با تاکید شورای پنجم اقدامات لازم برای راه اندازی این سامانه در شهرداری کرج صورت گرفت.

وی ضمن قدردانی از تمام کسانی که در راه اندازی این سامانه مشارکت داشتند، ادامه داد: راه اندازی این سامانه به طور کامل از طریق پرسنل شهرداری انجام شده که این  امر  صرفه جویی در منابع مالی شهرداری را در پی داشته چون اگر بنا بود راه اندازی این سامانه به بخش خصوصی واگذار شود، شهرداری می بایست چند ده میلیون تومان هزینه می کرد.

شهردار کرج با اشاره به هدف راه اندازی سامانه نظام پیشنهادات شهرداری کرج ابراز کرد: ایجاد رابطه تعاملی با شهروندان و ترغیب آنها برای مشارکت در اداره شهر از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه شهروندان به این باور می رسند که مدیریت شهری صدای آنها را می شنود و در پیگیری اهداف پیش بینی شده به نظرات آنها توجه دارد.

کمالی زاده با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه نقش به سزایی در افزایش حس تعلق شهروندی دارد، افزود: وقتی شهروندان به این اطمینان برسند که مدیران شهری از نظرات و پیشنهادات آنها برای اداره شهر استفاده می کنند، حس مسئولیت پذیری برای اصلاح امور در آنها تقویت می‌شود.

وی اضافه کرد: رصد این سامانه جزء برنامه های مستمر شورای برنامه ریزی شهرداری قرار می‌گیرد و هر دو هفته وضعیت آن توسط مدیران پایش خواهد شد و من هم به صورت ناشناس در این سامانه پیام می گذارم و چگونگی رسیدگی به پیام‌های این سامانه را بررسی می‌کنم.

شهردار کرج خاطر نشان کرد: شهروندان اگر ببینند این سامانه پاسخ لازم به پیشنهادات آنها را می دهد، دلگرم می‌شوند و بیشتر به این سامانه مراجعه می‌کنند و به دنبال پیشنهادات بهتر برای ارتقای وضعیت شهر خواهند بود.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه مدیریت شهری است، گفت: این سامانه می تواند گسل اعتماد بین مدیریت شهری و شهروندان را کاهش دهد.

وی همچنین به راه اندازی میز خدمت در مناطق ۱۰ گانه شهر اشاره کرد و گفت: راه اندازی میز خدمت هم اقدامی در راستای تسریع در خدمت رسانی به ارباب و رجوع و افزایش اعتماد شهروندان به مدیریت شهری بوده است.

این مسئول ابراز کرد: در حال حاضر بهترین نیروهای شهرداری در میزهای خدمت مناطق مستقر هستند و تلاش دارند در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات و مطالبات شهروندان پاسخ بدهند.

گفتنی است پیشنهاد راه اندازی سامانه نظام پیشنهادات شهرداری زمستان گذشته از سوی اعضای شورای شهر کرج مطرح شد و فرایند ایجاد آن از اردیبشت امسال کلید خورد و پس از دوماه تلاش مستمر، این سامانه امروز (۲۶ تیر) رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =