آبیاری

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: همزمان با افزایش دما و احتمال آسیب پوشش‌های گیاهی اقدامات لازم برای رفع خطر از گونه‌های گیاهی آغاز شده است.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان این که گیاهان در برابر گرمای هوا واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند، اظهار کرد: زرد شدن برگ‌ درختان چنار به دلیل نقص در سیستم آبرسانی و آبیاری نیست.

وی ادامه داد: درخت چنار تحمل گرمای بالای ۴۰ درجه را ندارد به همین دلیل با بالا رفتن دما دچار خزان زودرس می شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به این که سازمان سیما، منظر و کارشناسان فضای سبز بر اهمیتِ حفاظت از فضای سبز شهری به ویژه درختان کهنسال آگاه هستند، اظهار کرد: تلاش سازمان حفظ سرمایه‌های ارزشمند در بهترین شرایط است.

بضاعتی پور در ادامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های کاربردی به مناطق دهگانه گفت: این دستورالعمل‌ در جهت بهبود و ارتقا کیفیت امور نگهداری فضای سبز شهری و کاهش عوامل خسارت زا ابلاغ شد.

این مسئول از آماده باش ۷۲ ساعته مسئولان و ناظران فضای سبز به دلیل گرما و افزایش بی سابقه دما خبر داد و افزود: همزمان با افزایش دما و احتمال آسیب پوشش‌های گیاهی اقدامات لازم برای رفع خطر از گونه‌های گیاهی آغاز شده است.

وی به فعالیت پلیس آب در فصل تابستان نیز اشاره کرد و یادآور شد: برای آبیاری فضای سبز شهری با کمترین میزان هدر رفتِ آب نظارت ویژه ای از سوی پلیس آب انجام می شود؛ ناظرین نیز به صورت شبانه‌روزی از منابع و چاه‌های توزیع آب بازدید و عملکرد تانکرهای آبرسان را رصد می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =