عضوشورای اسلامی شهر.محمد حسین خلیلی اردکانی

عضو شورای شهر کرج گفت: از همه راه‌های ممکن برای جلب اعتماد مردم باید استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدحسین خلیلی اردکانی در نطق پیش از دستور صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر کرج اظهار کرد: ثبت، انتشار و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات مهمترین کاری است که می تواند به کاهش فساد در هر سازمانی کمک کند. 

وی گفت: باید تلاش کنیم جلوی برخی گلوگاه‌ها که می تواند تولید فساد کند گرفته شود.

خلیلی اردکانی ادامه داد: همه‌یِ تصمیم‌گیری‌ها در کمیسیون ماده ۵، شورای عالی معماری، ترک تشریفات (که مصوبه خوب شورا را در این زمینه داریم) واگذاری قرارداد از طریق شرکت های وابسته و دولتی، فرآیند برگزاری مناقصه‌ها و مزایده‌ها، فرآیند تعیین تراکم و تعداد طبقات در پروانه ساختمانی، فرآیند تهاتر و فرایند انتصاب مدیران، فرآیند صدور و تحویل چک مطالبات، رسیدگی و تایید صورت وضعیتِ پروژه‌ها و فرآیند تامین و تخصیص بودجه و اعتبار باید شفاف بوده و به اطلاع مردم رسانده شود.

رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج تاکید کرد: باید از تمام شیوه‌های ممکن برای جلب اعتماد مردم استفاده کرد و روش‌های مورد اعتماد مردم را در پیش گرفت؛ البته با ایجاد سامانه نظام پیشنهادات شهروندی کار خوبی صورت گرفته که امیدوارم به نتایج درخشانی دست یابد.

این عضو شورا با اشاره به ضرورت آشنا کردن کارمندان به اصول اخلاق حرفه‌ای، گفت: شایسته سالاری در انتصابات مانع از انزوای نیروهای توانمند شهرداری می‌شود.

خلیلی اردکانی استفاده از سیستم تشویق و تنبیه را در کاهش فساد موثر دانست و یادآور شد: انتظار می رود شهرداری با کسانی که در مقابل اصلاحِ امور مقاومت می کنند برخوردهای شدیدتری داشته باشد.

این عضو شورا در بخش دیگر صحبت‌های خود به ضرورت ایجاد شهرداری الکترونیک اشاره کرد و افزود: اگرچه برای تحقق شهرداری الکترونیک گام‌های مثبتی برداشته شده (درگاه الکترونیک) اما باید این موضوع گسترش یابد و سبب ایجاد تحول بنیادی در شهرداری شود.

وی گفت: ارتباط مستقیم ارباب رجوع با کارکنان یکی دیگر از موضوعاتی است که می تواند تولید فساد کند؛ البته گام‌های خوبی در این رابطه برداشته شده است و امیدوارم با درایت شهردار این نگرانی‌ها کاهش یابد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =