حمید رضا عسگری

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: با هدف مدیریت منابع آبی، گونه‌های گیاهی فضای سبز آرامستان بهشت سکینه (س) تغییر می‌کند.

حمیدرضا عسگری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی موجود، مدیریت و برنامه ریزی در خصوص منابع آبی در هر سازمان و نهادی ضروری است و این امر باید در تمامی ایام سال مورد توجه قرار گیرد .

وی افزود: سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج در راستای مدیریت منابع آبی موجود و صرفه جویی در مصرف آب، اقدامات ویژه‌ای صورت داده که از میان آنها می‌توان به احداث دو آب بند موقت برای ذخیره سازی آب باران و آب‌های سطحی برای آبیاری فضای سبز مجموعه اشاره کرد.

وی توضیح داد: علاوه براین، در حال حاضر فضای سبز بسیاری از قطعات آرامستان بهشت سکینه(س) با سیستم آبیاری قطره‌ای آبیاری می‌شود که این روش نقش به سزایی در کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب دارد.

این مسئول با بیان اینکه برای جلوگیری از تبخیر زیاد آب ساعات آبیاری فضای سبز آرامستان بهشت سکینه (س) تغییر کرده، ابراز کرد: در ساعات گرم روز بیش از 50 درصد آب استفاده شده در آبیاری تبخیر می‌شود به همین دلیل برای جلوگیری از این تبخیر، ساعات آبیاری درختان را به ساعات اولیه صبح و شب تغییر داده ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تغییر گونه‌های گیاهی استفاده شده در فضای سبز این مجموعه اشاره کرد و گفت: در راستای مدیریت منابع آب و کاهش مصرف، سعی شده تا از گونه های مقاوم به کم آبی در احداث فضاهای سبز استفاده شود .

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با اشاره به کیفیت بالای آب شرب آرامستان بهشت سکینه( س) توضیح داد: آبهای شرب و مصرفی در سازمان به صورت روزانه توسط دستگاه خودکار سالم سازی می شوند و سلامت آنها به طور مستمر توسط کارشناسان اداره کل بهداشت استان، اداره کل محیط زیست استان و ... رصد می‌شود و هیچ نگرانی ای در این خصوص وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =