• ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
  • کد خبر: 72131
استاد کاظمی سازمان حمل و نقل و بار

رییس سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج گفت: با جذب اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی فروش اوراق مشارکت، بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ اتوبوس جدید به خطوط کرج اضافه می‌شود.

مجید استاد کاظمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: شورای شهر کرج لایحه فروش ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت(صکوک) برای خرید چند دستگاه اتوبوس نو را به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: مکاتبات فروش اوراق مشارکت با دستگاه‌های ذی ربط انجام شده و پیگیر مطالعات توجیهی این طرح هستیم و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته این اعتبار در نیمه دوم امسال جذب می‌شود.

این مسئول توضیح داد: با جذب این اعتبار، با توجه به قیمت‌های فعلی بازار امکان خرید ۱۶۰ تا ۱۷۰ دستگاه اتوبوس جدید فراهم می‌شود که این امر می‌تواند بخشی از نیاز فعلی ناوگان را حل کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت مناسب سازی اتوبوس‌های درون شهری برای استفاده معلولان افزود: اتوبوس‌هایی که قبلا خریداری شده از نظر فنی امکان مناسب سازی برای معلولین ندارند ولی اتوبوس‌های جدید از جمله ۳۰ دستگاه اسکانیایی که سال گذشته خریداری شده، رمپ ویژه معلولان دارد و معلولان می‌توانند با کمک راننده از اتوبوس برای جابه جایی در سطح شهر استفاده کنند.

رییس سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج گفت: خدمات دهی به معلولان جزء استانداردهای مورد توجه شهرداری در خرید اتوبوس‌های نو است چون همه شهروندان حق دارند به طور یکسان و بدون مشکل از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سرفاصله مطلوب برای سوار شدن به اتوبوس ۱۰ دقیقه است، اظهار کرد: با خرید اتوبوس‌های جدید، زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس تا حد زیادی کاهش می یابد و انتظار می‌رود این سرفاصله به ۱۵ دقیقه برسد.

وی توضیح داد: برای رسیدن به سرفاصله مطلوب باید بخش خصوصی نیز همچون سالهای گذشته در کنار  سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =