آیین تجلیل از آقای هنرهای نمایشی ایران

شهردار کرج گفت: ایجاد کاخ موزه در کاخ مروارید، ساخت تئاتر شهر و کتابخانه مرکزی استان با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده در مراسم تجلیل از داوود فتحعلی بیگی، آقای هنرهای نمایشی ایران، اظهار کرد: یکی از رویکردهای شورای پنجم  رسیدگی و توجه به هنرمندان و امور فرهنگی شهر است.

وی ادامه داد: نگرش شورای پنجم به مقوله هنر و فرهنگ بسیار ویژه و متمایز از سایر دوره های شورا است که از نمودهای آن می توان به تشکیل کمیسیون های فرهنگی و هنر، ارتباطات و رسانه اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های هنری و فرهنگی کرج توضیح داد: با حمایت شورای اسلامی شهر کرج، به زودی کلنگ ساخت مجموعه سالن های تئاتر شهر زمین می خورد.

شهردار کرج اضافه کرد: این سالن ها هم اکنون در مرحله طراحی قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با راهنمایی و مشاوره هنرمندان و متخصصین، مکانی حرفه ای را برای فعالان این حوزه تاسیس کنیم.

این مسئول در ادامه به کلنگ زنی کتابخانه مرکزی کرج به عنوان دیگر اقدام فرهنگی صورت گرفته در چند هفته اخیر اشاره کرد و گفت: مراحل ساخت این کتابخانه آغاز شده و با بهره برداری از آن پس از ۴۰ سال یکی از نیازهای جدی شهر در حوزه مطالعه و کتابخوانی مرتفع می‌شود.

وی همچنین از انجام مقدماتی برای تحویل گرفتن کاخ مروارید خبر داد و افزود: این اقدام از طریق تفاهم با دادستانی و اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام است.

کمالی زاده، بازسازی کاخ مروارید به منظور ایجاد یک کاخ موزه را از برنامه های شهرداری این کلانشهر عنوان کرد و گفت: آثار فاخر هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی و هنری شهر در این کاخ موزه به نمایش گذاشته می شود.

گفتنی است مراسم تجلیل از آقای هنرهای نمایشی ایران به همت شهرداری و شورای اسلامی کرج و اداره کل ارشاد البرز، با حضور هنرمندان شاخصی چون علی نصیریان، بهزاد فراهانی، حسام الدین سراج، جلال مقامی، سالار عقیلی و ... شامگاه گذشته در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =