• ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
  • کد خبر: 72135
آیین تجلیل از آقای هنرهای نمایشی ایران

رییس کمیسیون هنر، ارتباطات و رسانه شورای اسلامی شهر کرج، گفت: شهرها قابل زندگی کردن نمی شوند مگر با بهره گیری از جلوه هایی که هنرمندان به آن می بخشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز؛ رحیم خستو که پشت تریبون تالار نژادفلاح رفته بود تا در آیین تجلیل از یکی از پیشکسوتان عرصه هنر و نمایش استاد داوود فتحعلی بیگی، سخن بگوید، شهرها را اماکنی پرملال و خشن برای زندگی توصیف کرد که جز با جلوه هایی که هنرمندان به آن می بخشند قابل زندگی نیست.

وی اظهار کرد: در زمانه ای که پول، ثروت و قدرت تعیین کننده است، مردم قدر هنرمندان و پیشکسوتان هنر را به خوبی می شناسند.

این عضو شورا به سخنان افلاطون بزرگ درباره هنر و انواع خیر و نیکی اشاره کرد و گفت: به گفته افلاطون دو نوع خیر در جهان هستی وجود دارد، یکی از آنها خیر محدود است که به ثروت و قدرت می پردازد. در این نوع خیر به دلیل محدود بودن نزاع و درگیری وجود دارد. اما در انواع دیگری از خیر که شامل عشق، زیبایی و هنر است هیچ یک از آنها پایانی ندارد و نامحدود است، از این رو نتیجه آن همواره زیبایی و عشق بیشتر است.

خستو تاکید کرد: هر قدر در شهرها زیبایی و هنر و عشق جلوه گر شود، شرارت و بدی کاسته می شود.

این مسئول، از فعالیت های داوود فتحعلی بیگی قدردانی کرد و همچنین به کارگردان فیلم اینجا خانه من است ساخته اسدالله تقیان پور، برای دستاورد بزرگ هنری اش تجلیل به عمل آورد.

عضو شورای شهر کرج همچنین از کلنگ زنی تالار تئاتر شهر کرج که به زودی توسط شهرداری زمین زده خواهد شد، خبر داد و این اقدامات را تلاشی از سوی مدیریت شهری برای نگه داشتن هنرمندان بزرگ و نام آوران این کلانشهر در کرج برشمرد.

این مراسم شب گذشته همزمان با پنجم مردادماه در تالار شهیدان نژادفلاح با حضور هنرمندان و اساتید بزرگی چون علی نصیریان، بهزاد فراهانی، جلال مقامی، سالار عقیلی، حسام الدین سراج و برخی دیگر از هنرمندان بنام کشور به اجرا درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =