• ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
  • کد خبر: 72191
مجتبی اسکندری

سرپرست منطقه ۱۰ شهرداری کرج از اجرای طرح زیباسازی منظر ورودی خط ٤ حصار به متراژ هزار مترمربع از مقطع معبر، همراه با طراحی بدنه جنوب شرقی و شمال غربی این محور پر تردد خبر داد.

مجتبی اسکندری در گفت وگو با پایگاه خبری کرج امروز به طرح جداره‌سازی مسیر منتهی به تونل بیلقان اشاره کرد و گفت: استفاده از دستبافت‌های زنان محلی برای پوشانیدن لباس بر درختان و عناصر روشنایی موجود، حذف آلودگی های بصری و الحاقات نما، نظم بخشیدن به درختان و ایجاد گلدان های پلکانی بر روی شیب ترانشه های خاکی موجود، کفسازی معبر و آسان سازی حرکت پیاده بالاخص دانش آموزان در محدوده، از جمله اهداف اصلی این پروژه است.

وی گفت: محله خط چهار حصار کرج با مساحت ۳۷.۵ هکتار در شمال شرق کلانشهرکرج، در کوهپایه‌های البرز و در مجاورت جاده چالوس (جاده کرج _ بیلقان) واقع شده است.

این مسئول با بیان اینکه حد این محله از شمال با جاده چالوس و از سایر بخش‌ها باارتفاعات البرز تعیین و محدود می‌شود، اظهار کرد: خط ۴ حصار یکی از مهمترین ورودی‌های شهر کرج محسوب می شود و محل تردد بخش اعظمی از مسافران با مقصد شمال کشور است که با توجه به این‌که این محله، محله‌ای غیررسمی و خودرو بوده و همچنان در حال رشد و گسترش است، محدوده تعیین شده حاضر را دیوارهای بتنی منابع طبیعی (پارک طبیعی حیات‌ وحش البرز) و شهرداری مشخص کرده است.

سرپرست منطقه ۱۰ شهرداری کرج تصریح کرد: هرچند که در مواردی، ساخت‌ و سازها در خارج از دیوارهای موجود گسترش یافته و باعث دیوارکشی‌های جدیدی شده‌ است از این‌رو، الگوی مناسبی برای شکل گیری تصویر ذهنی مسافران عبوری نیست.

اسکندری بیان کرد: با عنایت به طرح موضوع ساماندهی سیما و منظر شهری محور چالوس وورودی‌های شهر کرج در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری کرج، موضوع تهیه طرحی با هدف زیباسازی ورودی محله خط ۴ حصار، در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج قرارگرفت.

این مسئول افزود: جهت تهیه طرح زیباسازی منظر ورودی خط ۴ حصار، کارگروهی ازمتخصصین و کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری تشکیل و فرآیند تهیه طرح مذکور در آن تدوین شد که طی جلسات متعدد و بازدیدهای میدانی، اخذ نقطه نظرات نمایندگان و معتمدین محله خط چهار حصار و هماهنگی با معاونت فنی و عمرانی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری،  طرح معبر و بدنه مجاور آن، در دستور کار کمیته طراحی این خط قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در بخش طراحی هدف اصلی، بهسازی معبر بالاخص اختصاص مسیر پیاده روی ممتد، ایجاد عناصر روشنایی در طول مسیر، حذف موانع فیزیکی و اصلاح هندسی لبه مسیر منتهی به جداره، بود که در بخش طراحی نما، تاکید بر عناصر طبیعی و رنگ آمیزی و گل آرایی جداره ها در فاز کوتاه مدت اجرایی پروژه مد نظر قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =