احمدی پرگو

طی ۲۰ سال گذشته نزدیک به سه هزار شهر در جهان به شبکه شهرهای دوستدار کودک پیوسته‌اند.

احدالله احمدی پرگو در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرهای دوستدار کودک برای مناسب‌سازی و مطلوب‌سازی بستر کالبدی، اجتماعی و فرهنگیِ سکونت‌گاه‌ها به ویژه شهرها تلاش می کنند.

وی گفت: برخورداری از امنیت، رفتار عادلانه، استفاده از اوقات فراغت و بازی در کنار خانواده از موضوعاتی است که در شهرهای دوستدار کودک بر روی آن تاکید می شود.

این مسئول با بیان این که کرج نیز تلاش می کند شهر دوست دارِ کودک شود، یادآور شد: شهر دوستدار کودک (CFCI) یک طرح ابتکاری و تحت نظارت یونیسیف (unicef) است که از سال ۱۹۹۶ بر اساس قطعنامه ها بیتات ۲ و با حذف پاسخگویی به چالش‌های تحقق حقوق کودکان آغاز شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج اضافه کرد: سازمان شهردرای‌ها و دهیاری‌های کشور نیز برای الحاق به این جریان اقدام به تهیه و ابلاغ دستور العمل شهرهای دوستدار کودک کرده و تا سال ۱۴۰۵ قصد دارد ایران را به عنوان یکی از کشورهای دارای شهرهای دوستدار کودک معرفی کند.

پرگو ادامه داد: مطابق این دستور العمل و در جلسه ای که با حضور مدیران مجموعه مدیریت شهری برگزار شد مقرر شد کارگروهی در این خصوص تشکیل و اهم موضوعات برای نظام‌مند کردن اقدامات در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: سایر ادارات و سازمان ها نیز باید هم راستا با وظایف شهرداری برای پیوستنِ کرج به شهر دوستدار کودک، تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =