عباس وحیدی

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج: برای روز عرفه و عید سعید قربان، ۱۰جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام در مناطق مختلف شهر جانمایی شده است.

عباس وحیدی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز افزود: طی هماهنگی های صورت گرفته با معاونت خدمات شهری شهرداری کرج و دیگر ارگانها و نهادهای ذیربط در خصوص جایگاه‌های عرضه موقت دام زنده و ذبح بهداشتی مقرر شد در روز عید سعید قربان، ۱۰ نقطه از شهر کرج به این امر اختصاص یابد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام های قربانی، اظهار داشت: در روزهای خاصی از سال از جمله عید قربان با توجه به افزایش تقاضای مردم مبنی بر قربانی کردن دام لزوم نظارتهای بهداشتی دامپزشکی دوچندان می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: دراین راستا سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج با هماهنگی و همکاری سایر ارگان های ذیربط نسبت به احداث و استقرار این جایگاه ها اقدام کرده است.

وی تاکید کرد: این جایگاه‌ها آماده عرضه دام زنده و ارائه خدماتی نظیر معاینه رایگان دام توسط دامپزشکان حاضر در جایگاه‌ها و ذبح دام‌ها توسط ذابحین حرفه‌ای است.

وحیدی با بیان اینکه بنا شده دامپزشکی استان نسبت به تجهیز و اعزام اکیپ های بازرسی و همچنین ناظرین شرعی به این جایگاه ها در روز عید سعید قربان اقدام کند، یادآور شد: طی این روزها دامپزشکان مستقر در جایگاه‌ها، بر فرایند ذبح بهداشتی دام ها نظارت دارند.

وحیدی گفت: علاوه براین،روحانیونی هم در این جایگاه‌ها مستقر می‌شوند تا بر عملیات کشتار دام نظارت شرعی کنند.

این مسئول در پایان؛ از تمامی شهروندان و مردم درخواست کرد در روزهای مبارک عرفه و عید قربان، دام‌های ذبح شده را در مراکزی که از سوی اداره کل دامپزشکی و شهرداری اعلام می‌شود، خریداری و ذبح کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =