آرامستان

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: آرامستان بهشت سکینه (س) قابلیت تبدیل به اولین آرامستان سبز کشور را دارد.

فردین حکیمی در حاشیه بازدید از آرامستان بهشت سکینه (س) در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز گفت: سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج شاخص های تبدیل به آرامستان سبز و حضور در همایش سالانه انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کشور به عنوان واحد خدماتی سبز را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن این همایش، پیشنهاد می‌شود این سازمان اقدامات خود در حوزه محیط زیستی را ارائه و به عنوان اولین آرامستان سبز کشور دراین همایش حضور یابد.

وی افزود: ایجاد زیر ساخت های مدیریت سبز و استمرار این فعالیت ها در سازمان آرامستان ها می تواند ضمن الگو سازی برای دیگر مدیران استانی، در نهادینه ساختن فرهنگ محیط زیستی در سازمان های خدماتی اجرایی نیز موثر باشد.

حکیمی با اشاره به برخی اقدامات زیست محیطی صورت گرفته در آرامستان بهشت سکینه (س) اظهار کرد: ایجاد نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی (20 کیلو واتی)، جمع آوری و ذخیره آبهای سطحی(آب باران) با حفر آب بندهای موقت، استقرار سیستم حمل و نقل سبز با تجهیز ناوگان حمل و نقل درون سازمانی به خودروهای برقی، مدیریت سبز با کاهش مصرف کاغذ و ارائه خدمات اطلاع رسانی با نصب پنل الکترونیکی بخشی از این اقدامات بوده است.

این مسئول از به روز رسانی و کنترل کیفی سیستم اتوکلاو موجود در غسالخانه، توجه ویژه به مدیریت استفاده از منابع آب با کنترل کیفی و نظارت بر تجهیزات دستگاه تصفیه سالن معراج(غسالخانه)، نظارت بر امور جدا سازی و سالم سازی آب شرب از آب فضای سبز و شستشوی قبور و جمع آوری مکانیزه زباله های محوطه بهشت سکینه (س) به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در این آرامستان نام برد.

گفتنی است در پایان این بازدید، مدیرکل محیط زیست البرز از رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج به خاطر اقدامات و طرح‌های زیست محیطی اجرا شده در آرامستان بهشت سکینه (س) تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =