پیرغلامان حسینی

زبان شناسی، برخورداری از بصیرت و آگاهی از نیازهای روزِ جامعه از مهمترین ویژگی مداحان اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، آیت الله حسینی همدانی یکی از ضروری ترین زمینه ها به منظور ترغیب و اثرگذاری شعر و مداحی بر مخاطب را شناخت شایسته از ائمه اطهار (ع) و اهل بیت عنوان کرد اظهار داشت: شاعران و مداحان حسینی (ع) باید معرفت خود را نسبت به این معصومان افزایش دهند.

وی به قدرت و تاثیر اشعار شاعرانی چون دعبل درباره ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و گفت: رمز ماندگاری این اشعار در زبان شناسی قوی، بصیرت و اشراف شاعر بر احتیاجات روز جامعه است.

 این مسئول با بیان اینکه ذاکران اهل بیت (ع) باید بتوانند با معرفی شایسته ائمه و اهل بیت ایشان بر دانش و محبت مخاطبان بیافزایند، ادامه داد: تلاش دشمن پاک کردن نام و یاد ائمه اطهار (ع) و اهل بیت آنهاست و یکی از برجسته ترین و موفق ترین راه های گسترش و یادآوری جایگاه والای آنان هنر شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) است.

حسینی همدانی، افزودن بر دانش و محبت مخاطبان نسبت به معصومین (ع) را از وظایف و ماموریت های ذاکران و مداحان عنوان کرد و یادآور شد: هر جا علم امام حسین (ع) برپاست باید زیر آن پرچم، عَلَم عِلم و تقوا و محبت برقرار باشد.

وی با تصریح بر اینکه با بدعت ها و مناسک سازی ها باید به شدت مقابله کرد، خاطرنشان کرد: باید اجازه انحراف از مسیر را با شناخت دقیق مسیر و نمایاندن آن به مخاطبان، از دشمنان و گمراهان بگیریم.

پنجمین آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی (ع) شب گذشته همزمان با سوم شهریورماه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =