• ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
  • کد خبر: 72365
پیمان بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: شادابی و نشاط مردم از مهمترین شاخص‌های پیشرفت اجتماعی جوامع است.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با بیان اینکه روند افزایش جمعیت و توسعه شهر نشینی در کنار مواردی چون ساخت وساز بی رویه چهره شهر را نازیبا می‌کند، اظهار کرد: تسلط ماشین‌ها و سازه‌های سخت فلزی و سیمانی سخت بر چهره شهر، بر میزان شادمانی مردم که یکی از معیارهای نشان دهنده سطح پیشرفت اجتماعی است تأثیر منفی گذاشته است.

وی با بیان این که یکی از رسالت‌های مجموعه مدیریت شهری برنامه‌ریزی برای تحقق نشاط اجتماعی در جامعه است، ادامه داد: نشاط و شادی از اصلی‌ترین نیازهای زندگی شهری است چون در شرایط سخت حاکم بر زندگی در کلانشهرها، شهروندان کمتر فرصت پیدا می‌کنند به خودشان و نیازهای‌شان فکر کنند.

این مسئول توضیح داد: نشاط تاثیر به سزایی بر کیفیت زندگی شهروندان می‌گذارد که از آن جمله می توان به حس تعلق، همبستگی و مسئولیت پذیری اجتماعی، وفاق، ارتقای شاخص های سلامت روحی و روانی، افزایش رضایت از زندگی و پویایی اجتماعی اشاره کرد.

بضاعتی پور برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌های فرهنگی در مناسبت های مختلف را ضروری دانست و افزود: امروزه کمبود فضای سبز مشکلات و معضلات اجتماعی را بر شهر تحمیل می کند که از بین رفتن نشاط اجتماعی، یکی از پیامدهای آن است و برگزاری نمایشگاه های گل و گیاه می تواند نقش به سزایی در پر کردن این خلا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت گل و گیاه استان البرز برخوردار از ظرفیت بزرگی برای کارآفرینی، و رونق اقتصادی می باشد ادامه داد: میهمانی گلها در ایران کوچک که امسال هفتمین دوره آن در حال برگزاری است با هدف ایجاد شادابی و نشاط بخشی به شهر و نیز تاثیرات آن بر زندگی شهروندان و حمایت و تقویت تولیدات داخلی برپا شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های جنبی در حاشیه هفتمین نمایشگاه گل و گیاه کرج افزود: برگزاری جنگ های شاد شبانه با حضور هنرمندان، اجرای مراسم نور افشانی، برگزاری ورکشاپ‌های مختلف هنری در زمینه نقاشی، کاریکاتور و مجسمه سازی، برگزاری کلاس‌های رایگان آموزشی با موضوع محیط زیست و فضای سبز، اجرای جشن کودکان از جمله برنامه ها تدارک دیده شده در مدت زمان برگزاری نمایشگاه است

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و مناسبتی ویژه ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی در پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن تفریحی گردشگری شهر کرج استمرار دارد و مجموعه مدیریت شهری کرج و اعضای شورا ی پنجم نیز از برگزاری این برنامه ها حمایت می کنند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان مشارکت حداکثری شهروندان را بهترین دلیل برای ادامه برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها دانست و گفت: استمرار این برنامه‌ها با توجه به حجم استقبال شهروندان می‌تواند زمینه‌ساز افزایش احساس شادی و نشاط بیشتر در میان شهروندان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =