پرگو

محدوده و حریم شهر و احداث بزرگراه شمالی دو موضوع تاثیرگذاری هستند که در شورای راهبری و در بازنگری طرح ها باید دیده شود.

احداله احمدی پرگو در گفت وگو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان این که شورای راهبری برای تصمیم گیری درباره موضوعات اساسی تشکیل می شود، اظهار داشت: دومین جلسه شورای راهبری طرح تفصیلی تشکیل و تصمیمات لازم در این جلسه گرفته شد.

معاون شهردار با بیان اینکه بعد از جدایی فردیس مشخص شدن حریم شهر ضروری است، یادآور شد:  شش هزار هکتار از شهر جدا شده که تاثیرات این جدایی در بازنگری طرح ها باید لحاظ شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که تاثیر ویژه ای بر روی شهر دارد و باید در شورای راهبری و بازنگری طرح ها دیده شود، پروژه بزرگراه شمالی است.

پرگو یکی از دلایل تشکیل شورای راهبری را افزایش تعامل و جلوگیری از موازی کاری برشمرد و گفت: علاوه بر این یک شورای راهبری در سطح بالاتر داریم که در بحث طرح جامع، طرح تفصیلی و طرح های توسعه ای شهر کمک حال است.

وی مبنای توسعه شهری را طرح تفصیلی و طرح جامع دانست و افزود: در موضوع طرح جامع ارگان های مختلفی مثل وزارت راه و شهرسازی، معاونت عمرانی استانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی  تاثیر گذار هستند که باید تصمیمات آن ها در طرح ها دیده شود. 

این مسئول در ادامه با اشاره به این که طرح تفصیلی هر چند سال یکبار باید بازنگری شود، توضیح داد: در حال بازنگری طرح تفصیلی هستیم و در این راستا شش هزار هکتار از شهر جدا شده که تاثیرات این جدایی در بازنگری طرح ها باید دیده شود.

به گفته پرگو؛ نحوه ارسال طرح تفصیلی به کمیسیون ماده ۵ از دیگر موضوعاتی است که در دومین جلسه شورای راهبری بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =