• ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 72440
احمد خیری

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در ایام محرم ۱۲ تشکل مردمی برای جمع‌آوری پسماند ظروف یکبار مصرف به پاکبانان کمک می‌کنند.

احمد خیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با بیان اینکه ۱۲ تشکل مردمی در شب‌های محرم برای جمع آوری پسماند ظروف یک بار مصرف به پاکبانان کمک می‌کنند، اظهار کرد: حدود ۴۸۰ نفر از اعضای این تشکل‌ها با کاورهای نارنجی و سبز در تکایا و هیئت‌ها نسبت به جمع آوری پسماند ظروف یکبار مصرف اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف توسط شهروندان در ایام محرم افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در این شبها برای ادای نذر خود تا جایی که امکان دارد از ظرف یک بار مصرف استفاده نکنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به وجود ۱۰ غرفه بازیافت در کرج، عنوان کرد: این مراکز برای دریافت زباله‌های تفکیک شده از شهروندان ساماندهی شده اند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند در نظر دارد از ابتدای مهر ماه و بازگشایی مدارس کار فرهنگ سازی تفکیک پسماند از مبدا را به شکل حرفه ای تری ادامه دهد، عنوان کرد: در صدد هستیم آموزش دانش آموزان در این حوزه را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

خیری ادامه داد: بازدید دانش آموزان از مرکز "حلقه دره" می تواند راهکاری برای نهادینه شدن تفکیک زباله از مبداء در خانواده ها باشد.

وی از شهروندان درخواست کرد: در عملیات تفکیک زباله از مبدا همکاری کنند و زباله های تفکیک شده را به غرفه های بازیافت مستقر در شهر تحویل دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =