منطقه7- گلکاری

مسئول فضای سبز منطقه ۵ از کاشت ۱۵ هزار گل فصلی در آستانه ماه مهر خبرداد.

حمید رضا فیروزبخت در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: حفظ و نگهداری از گیاهان اعم از درخت، درختچه، گل و چمن در هر فصل از سال به عملیات خاصی نیاز دارد تا فرایند رشد طبیعی آنها با مشکل مواجه نشود.

فیروزبخت با بیان اینکه نگهداری از فضای سبز شهری در هر فصل با روش خاصی صورت می‌گیرد،ادامه داد: با خنک شدن هوا  اقدامات لازم برای آماده کردن نشاء‌های پاییزه برای کاشت در فصل بهار، تهیه خاک برگ جهت استفاده در گلکاری و کاشت و مراقبت از چمن صورت می‌گیرد.

مسئول فضای سبز منطقه ۵ شهرداری ابراز کرد: کوددهی از دیگر مراحل مهم نگهداری گلها و گیاهان کاشته شده در سطح شهر است که در فواصل زمانی مشخص انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس بر لزوم زیباسازی چهره شهر تاکید کرد و گفت: در این راستا، طی دو هفته اخیر بیش از ۱۵ هزار گل فصلی در معابر منطقه کاشته شده است.

وی با بیان اینکه اغلب گل‌های کاشته شده از نوع داوودی است، توضیح داد: کاشت گل داوودی با توجه به تنوعی رنگ و عمر زیادی که دارد، جلوه خاصی به معابر شهری می بخشد.

فیروزبخت تصریح کرد: اغلب این گل‌ها در معابر پرتردد و منتهی به مدارس کاشته شده اند که این امر باعث افزایش نشاط در روحیه شهروندان خواهد شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =