پیمان بضاعتی پور

وجود درختان بیمار و آفت زده درخیابان و پارک‌ها باعث آسیب به فضای سبز و نازیبایی چهره شهر می‌شود به همین دلیل همزمان با تغییر فصل و کاهش دمای هوا، اجرای طرح رسیدگی بالینی به درختان مناطق دهگانه در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در شهرهای امروزی اظهار داشت: با توجه به افزایش ساخت و سازهای جدید، کاهش بارندگی، پایین رفتن سطح آبهای زیر زمینی و افزایش آلودگی هوا، توسعه فضای سبز در شهرهای امروزی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

پیمان بضاعتی پور با بیان اینکه این سازمان با روش‌های علمی به دنبال جلوگیری از شیوع آفت‌های گیاهی در بین درختان شهر است، افزود: وجود درختان بیمار و آفت زده درخیابان و پارک‌ها باعث آسیب به فضای سبز و نازیبایی چهره شهر می‌شود به همین دلیل همزمان با تغییر فصل و کاهش دمای هوا، اجرای طرح رسیدگی بالینی به درختان مناطق دهگانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل طرح بالینی درختان به پیمانکاران فضای سبز مناطق ابلاغ شده توضیح داد: این دستور العمل شامل اقداماتی از جمله حذف سرشاخه های خشک، پانسمان زخم تنه درختان با چسب هرس و محلول بوردو، کند کوب، آزاد سازی طوقه و ایجاد آبخور مناسب، جمع آوری خاک مازاد و بررسی پوسیدگی و در صورت نیاز محلول پاشی با قارچ کش مناسب و.. می شود که زیر نظر کارشناسان فضای سبز در حال انجام است.

بضاعتی پور با بیان اینکه به منظور مبارزه با پسیل و جلوگیری از عسلک، آبشویی درختان گلابی حاشیه باغ سیب نیز انجام شده، ادامه داد: سیاست کلی سازمان برای کنترل آفات و بیماری های گیاهی کاهش مصرف سموم شیمیایی  و یا استفاده از ترکیبات بیولوژیک و کم خطر  است و کلیه اقدامات برای نیمه دوم سال بر این اساس برنامه ریزی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پیشگیری و حفاظت از گیاهان در مقابل آفات و عوامل بیماری زا از مهمترین اقدامات این سازمان برای نگهداری از فضای سبز شهری است، گفت:  اجرایی شدن طرح بالینی و شناسایی سریع و به موقع آفات و عوامل بیماری های گیاهی تا حد زیادی از زوال درختان شهری جلوگیری می کند و باعث توسعه فضای سبز باثبات و پایدار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =