آموزش پسماند

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء به زودی در تمامی مدارس شهر اجرایی می‌شود.

احمد خیری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند همزمان با آغاز سال تحصیلی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند در مدارس کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در مدارس افزود: از آنجایی که مدارس از مهمترین اماکن برای آموزش مفاهیم اجتماعی، فرهنگی و ... هستند، اجرای چنین طرح‌هایی نقش به سزایی در داشتن شهری بی زباله در سالیان آینده خواهد داشت.

وی با اشاره اینکه کودکان سفیران فرهنگی هستند، افزود: بر این اساس سازمان مدیریت پسماند آموزش را از مدارس و کودکان آغاز کرده و امید است با این اقدام فرهنگ مدیریت پسماند در خانوادهها ترویج شود.

این مسئول افزود: در این طرح بسته هایی شامل کاورهای پارچه ای و بروشورهای آموزشی به عنوان هدیه برای دانش آموزان جهت ترغیب و تشویق آنها درنظر گرفته شده و از میان آنها چندین نفر نیز به عنوان همیار پسماند برگزیده شدند که طی جلسات توجیهی و آموزشی  وظایف ویژه ای به آنان به عنوان نماینده سازمان در مدارس محول خواهد شد.

به گفته خیری، ترویج فرهنگ مدیریت پسماند از مهم ترین اهداف این سازمان است که با برنامه های آموزشی و اجرای طرح های مختلف در حال پیگیری است.

وی افزود: آموزش و پرورش بازوی اجرایی مجموعه مدیریت شهری است و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در تلاشیم تا به زودی کلیه مدارس کرج تحت پوشش آموزش های طرح تفکیک پسماند از مبدا قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =