فضای سبز عمودی

کمبود و گرانی زمین در شهرهای امروزی باعث شده مدیریت شهری به سمت توسعه فضای سبز عمودی حرکت کند.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز از توسعه فضای سبز عمودی بلوار جانبازان خبر داد و گفت: عملیات تبدیل محوطه خالی مقابل این پروژه به تفرجگاه کلید خورده و به زودی اجرایی می‌شود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت بهسازی فضای سبز ورودی‌های شهر گفت: با توسعه شهر نشینی و افزایش ساخت و سازها، اهمیت توجه به مفاهیمی همچون افزایش کیفیت زندگی در کلانشهرهای امروزی بیشتر شده و بر این مبنا مدیران شهری برنامه های ویژه ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند که توسعه فضای سبز یکی از آنها است.

وی با بیان اینکه در شهرهای امروزی تملک زمین خالی برای تبدیل به فضای سبز کار ساده ای نیست، توضیح داد: کمبود و گرانی زمین در شهرهای امروزی باعث شده مدیریت شهری به سمت توسعه فضای سبز عمودی حرکت کند.

این مسئول در تشریح جزئیات ایجاد فضای سبز عمودی در کرج از جمله ورودی جاده چالوس و بلوار جانبازان اظهار داشت: بخشی از این پروژه سال قبل و با کاشت گل و گیاه در گستره ۳۵ هزار فلاور باکس اجرایی شده است.

این مسئول توضیح داد:عملیات کاشت گل و گیاه در ۳۰ هزار باکس جدید نیز با کاشت گونه های متنوعی از نوع آناتروم،داوودی، اطلسی ایرانی، کوکب کوهی، رزماری و فیله آ تکمیل شده است.

بضاعتی پور اضافه کرد: عملیات اجرایی تبدیل محوطه و فضای خالی مقابل این پروژه به تفرجگاه ،آبنما و فضای سبز کلید خورده و در آینده نزدیک این محل بابه تفرجگاه  مناسبی برای مسافران تبدیل می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، در پایان با اشاره به دیگر پروژه گردشگری کرج گفت:احداث اِکو پارک حیات وحش در منطقه حصار و مراکز گردشگری کوهستانی در ارتفاعات بیجی و باغستان بخشی از این پروژه ها هستند که با اتمام آنها گردشگری کرج جان تازه ای می گیرد.

وی  تصریح کرد: زیرساخت های تفریحی و گردشگری کرج  شایسته شهروندان نیست و می بایست شرایطی فراهم شود که این شهر مهاجرپذیر در زمینه سرانه فضای سبز و افزایش مکان های تفریحی و گردشگری رشد بیشتری پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =