احمد خیری

برای تصفیه شیرابه‌های مرکز دفن زباله حلقه‌دره، طرحی با مشارکت دو دانشگاه بزرگ کشور تهیه شده و با جذب سرمایه گذار به زودی به مرحله اجرا می‌رسد.

احمد خیری در گفت‌ وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در مناطق شهری، از شهروندان انتظار می‌رود از غذارسانی به این حیوانات خودداری کنند چون وقتی غذارسانی به آنها در منطقه‌ای خاص صورت می‌گیرد، این حیوانات آن محدوده را جزو قلمرو خود محسوب کرده و بیرون راندن آنها از آن منطقه بسیار سخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب شهر برنامه‌های مدونی در حال اجراست، افزود:  عقیم سازی یکی از مهمترین این برنامه‌هاست که بر مبنای آن به زودی هزار و ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب عقیم سازی می‌شوند.

خیری گفت: با اجرای برنامه عقیم سازی می‌توان به کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب کرج در سال‌های آینده امیدوار بود.

این مسئول اضافه کرد: برنامه این است که ابتدا جمعیت سگ‌های بلاصاحبی که در خیابان‌های پرتردد و هسته اصلی مناطق تردد دارند ساماندهی شود و بعد از آن این طرح در شهرها اقماری اطراف کرج اجرایی شود.

رییس سازمان با بیان اینکه ظرفیت پناهگاه نگهداری از سگ‌های بلاصاحب حلقه دره افزایش یافته، توضیح داد: با افزایش ظرفیت این مرکز، امکان نگهداری از تعداد بیشتری از این سگ‌ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: ظرف یک ماه آینده نیز پناهگاه جدیدی در کرج راه اندازی می‌شود که این امر باعث تسریع در ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهر خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج  با اشاره به چاره اندیشی‌های صورت گرفته برای کاهش بوی بد ناشی از فعالیت مرکز دفن زباله حلقه دره گفت: سه منشأ بو در این مرکز وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا یک ماه آینده کارخانه کمپوست برای اورهال و گندزدایی تعطیل شود.

خیری افزود: برای تصفیه شیرابه هم طرحی با مشارکت دو دانشگاه بزرگ کشور تهیه شده و با جذب سرمایه گذار به زودی به مرحله اجرا می‌رسد.

وی گفت: مراکز غیرمجازی هم در اطراف این مرکز فعالیت دارند که همگی آنها شناسایی شده و به زودی  با دستور مقامات قضایی اقدامات لازم برای تعطیلی آنها انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =