پیمان بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری‌کرج گفت: توزیع عادلانه فضای سبز در محلات یک ضرورت است و برخورداری از فضاهای سبز استاندارد و مناسب حق همه شهروندان است.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد پارک‌ها و فضای سبز در برخی مناطق شهر از جمله منطقه پنج تناسبی با جمعیت ساکن در آنها ندارد، شهرداری در برنامه‌ای به دنبال تملک باغ‌های کمتر از دو هکتار است تا آنها را به پارک تبدیل کند.

وی ادامه داد: تا کنون یک لکه سبز در منطقه ۲ و دو لکه نیز در منطقه ۵ شناسایی شده و به زودی اقدامات لازم برای تملک آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: تا پایان سال یک زمین برای احداث پارک در منطقه ۵ که یکی از کم برخوردارترین مناطق کرج از لحاظ سرانه فضای سبز است، تملک می‌شود و ۷۰ درصد عملیات احداث آن به اتمام می‌رسد.

بضاعتی پور تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند، مجموعه مدیریت شهری حق تصرف حتی یک متر از زمین های مردم را بدون اجازه و موافقت صاحب ملک ندارد و وجود معارضان و کمبود منابع مالی، مهمترین موانع در مسیر ارتقا و توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار است.

وی ادامه داد: توزیع عادلانه فضای سبز در محلات یک ضرورت است و همه شهروندان حق برخورداری از فضاهای سبز استاندارد و مناسب شهری را دارند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نظارت بر نگهداری درختان و فضای سبز موجود گفت: درختان و فضای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهر نقش به سزایی در شاداب سازی روحیه شهروندان، کاهش آلودگی هوا و زیبایی چهره شهر دارند به همین دلیل شهرداری هر ساله با تخصیص اعتبار مناسب نسبت به کاشت گل‌های فصلی، شاخه زنی درختان، سم پاشی، آبیاری  و ... به موقع فضای سبز اقدام می‌کند تا درختان دچار مشکل نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =