پارک ایران کوچک

ساخت نخستین پارک ملی استان البرز به نام ایران کوچک از خرداد ماه سال گذشته با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان در در ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری آغاز شده است.

پیمان بضاعتی پور، در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان اینکه نخستین پارک ملی استان البرز با نام پارک ایران کوچک به مساحت حدود هفت هکتار در حال احداث است، اظهار داشت: این فضا که به نوعی پارک اقوام خواهد بود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیک داشته است.

وی هدف اصلی ساخت این پارک را توسعه سرانه های فضای گردشگری عنوان کرد و گفت: استان البرز به محیطی که جریان های فرهنگی و هنری در آن فعال باشد نیاز داشت.

به گفته این مسئول؛ سکونتگاه های اقوام ایرانی شامل سکونتگاه های استان هایِ یزد، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، بندر ترکمن، خراسان، فارس، خوزستان، البرز و دیگر استان ها در این مجموعه بازسازی، احیا و احداث خواهد شد.

بضاعتی پور ادامه داد: ماکت بناهای ارگ بم، مسجد فهرج یزد، بازار سعدالسلطنه قزوین، روستای اورامان کردستان و کندوان آذربایجان توسط معماران داخل استانی طراحی شده و مراحل ساخت آن ها در دست اجراست. همچنین روستای خزری، آب انبار، مسجد سهره یزد و بازار صدرالسلطنه به صورت سازه در ایمن محوطه ساخته می شوند که علاقه مندان می توانند همزمان با بازدید از این مجموعه از غرفه های موجود در آنها سوغاتِ دیگر استان ها را نیز خریداری کنند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج نورپردازی ویژه و ساخت بزرگ ترین آمفی تئاتر در مجموعه پارک های کرج را از دیگر ویژگی های این پارک عنوان کرد و افزود: این مجموعه با ذوق و سلیقه معماران استان البرز در حال ساخت است.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر حدود ۷۰ نفر به طور مستقیم و صد نیرو نیز به صورت غیرمستقیم در این پروژه فعال هستند.

رییس سازمان ادامه داد: قصد داریم همه روزه در این آمفی تئاتر جریان های هنری و فرهنگی مرتبط با اقوامی که در پارک سکونتگاه دارند را برپا کنیم و هر روز نیز مختص یک قومیت باشد تا از تمام شهرهای ایران بتوانند از آن بازدید داشته باشند چرا که این پارک در مقیاس ملی ساخته می شود.

بضاعتی پور در ادامه با بیان اینکه هیچ جریان عمرانی، فرهنگی و هنری بدون در نظر گرفتن فاکتورهای اقتصادی نمی تواند به حیات خود ادامه دهد، گفت: در سال های نخست باید به فکر جذب توریست و بازدیدکننده بود و نباید نگاه درآمدی به این مجموعه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =