عباس زارع- رییس شورای اسلامی شهر کرج

یکی از دستاوردهای شورای پنجم پایین آوردن معدل سن مدیران شهرداری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس زارع در نطق پیش از دستور صد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر کرج با قدردانی از شهردار کرج به واسطه انجام اقدامات ارزنده، عملکرد مدیریت شهری طی دو سال گذشته را مناسب عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است به منظور اطلاع رسانی این اقدامات، لیستی از عملکرد مدیریت شهری تهیه و با دوره های قبل مقایسه شود.

این عضو شورا افزود: با توجه به بحران های اقتصادی، هزینه های انبساطی و درآمدهای انقباضی کشور، شهرداری کرج طی سال گذشته در حوزه درآمد رکورد زده است که این نشان از عملکرد شورای پنجم و شهردار کرج دارد.

این مسئول ادامه داد: همچنین طی دو سال اخیر با کاهش ضریب خطا، دوباره کاری ها و اجرای پروژه های غیر ضروری مواجه بودیم که تحقق این مهم نتیجه تلاش همکاران در شهرداری به صورت شبانه روز بوده است.

ضرورت توجه به نیروی انسانی توانمند

زارع در ادامه بر ضرورت توجه ویژه به سرمایه های انسانی در مجموعه مدیریت شهری کرج تاکید کرد و افزود: توجه به این موضوع باید در اولویت قرار گیرد تا نیروهای توانمند و با انگیزه برای خدمت رسانی به شهروندان آموزش ببینند.

این مسئول اقدامات انجام گرفته توسط کمالی زاده شهردار کرج را ارزشمند عنوان کرد و افزود: تنها ایرادی که می توان به فعالیت های یک سال اخیر شهردار گرفت توجه کم به سرمایه های انسانی شهرداری است که امیدوارم این موضوع نیز برطرف شود.

وی افزود: گاها گله مندی هایِ به حقی شنیده می شود که توجه نکردن به این ها خطر بزرگی برای بدنه ۵ هزار نفره کارکنانِ رسمی شهرداری کرج شمار می رود.

این عضو شورا یکی از دستاوردهای شورای پنجم را پایین آوردن معدل سن مدیران شهرداری عنوان کرد و خواستار استمرار این روند در مجموعه مدیریت شهری شد. 

وی گفت: مدیران باید بر اساس نظامی خاص مورد ارزیابی و بر اساس راندمان کاری غربال شوند.

زارع اضافه کرد: ضروری است مکانیزم جدیدی به کار گرفته شود تا افراد به صورت عادلانه بر اساس معیارهای لازم و بدونِ وابستگی به فرد و یا گروهی خاص برای مدیریت انتخاب شوند.

به گفته عضو شورا؛ علاوه بر شتاب مدیریتی مناسب باید ظرفیت های جدیدی در شهرداری شناسایی و جایگزین شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت سلیقه ای برای مدیریت انتخاب می شوند، گفت: برخی افراد نیز به دلیل اینکه سلیقه ما نیستند مورد ظلم واقع می شوند که لازم است بابد برای بالا بردن اعتماد عمومی در شورای شهر و شهرداری نگاهی به دور از سلایق داشته باشیم.

زارع ادامه داد: یکی از آورده های ما پرورش مدیران جدید برای دوره های بعدی است، مدیرانی که سال ها بتوانند تمامی امور را تسهیل و بر همه امور مسلط باشند.

جای خالی بانوان در جایگاه های مدیریتی مشهود است

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در شهرداری هنوز نگاه سنتی حاکم است، عنوان کرد: همین موضوع باعث می شود از آدم های مستقل، بانوان و جوانان استفاده نکنیم این در حالی است که هرجا توسعه ای دیده شده دلیل آن مشارکت جوانان و بانوان بوده است.

زارع با بیان اینکه در سطوح شهرداری جای خالی بانوان مشهود است، گفت: خیلی از بانوان کفایت بیشتری از مدیران حاضر دارند و اگر به حضور بانوان توجهی نشود اعتماد نهاد شهرداری به نظام مدیریتی کاهش می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =