سارا دشت گرد-رییس کمیسیون مرکز پژوهش ها ومطالعات راهبردی شورا

اداره رفاه شهرداری کرج اعتبارات مورد نیاز ورزش کارکنان را بر اساس برنامه ها و تقویم پیشنهاد برآورد و به شورا ارایه کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سارا دشت‌گرد در صد و شصت هفتمین جلسه شورای شهر کرج با قدردانی از فعالیت های شهرداری کرج در اربعین حسینی (ع)، اظهار داشت: امیدوارم این تلاش ها مورد رضایت خداوند متعال نیز قرار گرفته باشد.

وی در ادامه با با تبریک هفته تربیت بدنی افزود: در هفته تربیت بدنی برنامه هایی جهت ترویج و ترغیب شهروندان به ورزش صورت می گیرد و دولت نیز بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده ۵۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به دستگاه های اجرایی اجازه داده است یک درصد از اعتبارات خود را به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت های ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه سنواتی (به شرح موارد مندرج در این قانون) هزینه شود.

این مسئول ادامه داد: بر همین اساس با تلاش های استانداری و اداره کل ورزش و جوانان اقداماتی صورت گرفته و زمانی را از ساعت کاری کارمندان بخش های اجرایی در هفته به ورزش اختصاص داده شده است.

دشت‌گرد عنوان کرد: اگر شهرداری کرج نیز بر اساس این قوانین و مصوبات زمانی را در هفته به ورزش اختصاص داده است ضمن ارایه بخشنامه های لازم، ساز و کار اجرای آن را نیز فراهم کند تا کارکنان به صورت ماموریت اداری از زمان اختصاص داده شده استفاده کنند.

این عضو شورا تاکید کرد: همچنین شهرداری به ورزش بانوان نه به صورت شعاری بلکه با توجه به زیرساخت ها توجه کند و در جهت رشد و توسعه آن اقدامات اجرای موثر را صورت دهد تا نشاط و شادابی در سطح جامعه افزایش یابد.

وی در ادامه تقاضا کرد شورای شهر زمانی را به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اختصاص دهد تا ضمن ارایه گزارش، شورا را در جریان اقداماتی که جهت غنی سازی اوقات فراغت و تقویت شادابی جامعه به ویژه بانوان شهر کرج انجام داده، قرار دهند.

دشت‌گرد در تشریح موارد قابل ارایه گفت: زیرساخت هایی که فراهم شده است نام برده شود و این موضوع مشخص شود که فضاهای کافی، امن و مجهز و متناسب تا چه میزان در دسترس کلیه بانوان شهر قرار دارد و همچنین آیا تا کنون مسابقات ورزشی ویژه بانوان شهر کرج برگزار شده است یا خیر؟

وی در ادامه پیشنهاد کرد: اداره کل رفاه اعتبارات مورد نیاز ورزش کارکنان را بر اساس برنامه ها و تقویم پیشنهاد فراهم و به شورا ارائه کند و سپس در بودجه ۹۹ پیش بینی شود همچنین اقدام به ترغیب و تشویق کارکنان جهت شرکت در برنامه ها ورزشی، برگزاری برنامه های ورزشی همگانی، برگزاری دوره های مصوب آموزشی ورزشی پایه و ...کند.

این عضو شورا اضافه کرد: همچنین از اداره رفاه جهت برگزاری دوره های آموزش شنا ویژه پرسنل در تابستان امسال که مورد استقبال هم قرار گرفت تشکر می کنم؛ امیدوارم این اداره در کنار سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی بتواند با برنامه ریزی منسجم و پیش بینی اعتبارات لازم برای سال آینده، شهروندان را به امر ورزش ترغیب کند و موجبات نشاط و شادابی جامعه را فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =