شهردار کرج.علی اصغرکمالی زاده

معابر اگر از شیب عرضی مناسب برخوردار باشند در زمان بارش ها ماندآب نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده با اشاره به اینکه معابر اگر از شیب عرضی مناسب برخوردار باشند در زمان بارش ها ماندآب نخواهیم داشت. اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از ۱۷۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع شده که توجه به شیب عرضی معابر نیز در آن ها لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته شاهد حجم بالای بارش ها در کرج بودیم، گفت: خوشبختانه شمال شرق به جنوب غرب کرج از شیب مناسبی برخوردار است که در زمان بارش ها شاهد ماندآب و آبگرفتگی معابر نخواهیم بود.

شهردار کرج در ادامه با با بیان اینکه شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی کرج برای هدایت آب های سطحی با دوره بازگشت ۲۵ ساله است، عنوان کرد: این در حالی است که این شبکه ها معمولا برای بارش‎های با دوره بازگشت ۵۰ پیش بینی شده است.

به گفته این مسئول؛ خیابان‎ها، کانال‎های طبیعی یا مصنوعی، مسیل‎ها و رودخانه‌ها، برکه‎ها، استخرها و مخازن طبیعی و مصنوعی، اجزای این شبکه را تشکیل می‎دهند.

کمالی زاده در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به نقش شهروندان در مدیریت بارش ها، خاطرنشان کرد: علاوه بر پرهیز از رهاسازی زباله ها در معابر و کانال، شهروندان با خودداری از سفرهای غیرضروری در هنگام بارش ها کمک حال مجموعه مدیریت شهری باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =