پیمان بضاعتی پور

۲۱۸۵ هکتار از باغ هایی که در مناطق دهگانه شهرداری کرج قرار دارند در اختیار نهادها و سایر ارگان ها هستند که این سازمان حفظ و صیانت از آن ها را در دستور کار خود قرار داده است.

پیمان بضاعتی پور با بیان اینکه جلوگیری از تخریب باغ های کرج به دغدغه مدیریت شهری، شهروندان و دستگاه‌های اجرایی تبدیل شده است، اظهار داشت: با ارزشمند شدن زمین و تمایل اشخاص و نهادها به گسترش بنا جهت اسکان یا رفع نیازهای سازمانی و از سوی دیگر تحمیل هزینه های سنگین برای حفظ و نگهداری از این فضاها، بسیاری از باغ هایی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارند را با خطر تغییر کاربری مواجه می کند.

وی با اشاره به اهمیت اتخاذ سند حمایتی برای تشویق مردم به نگهداری از باغ ها خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۱۸۵ هکتار از باغ هایی که در مناطق دهگانه شهرداری کرج قرار دارند در اختیار نهادها و سایر ارگان ها هستند که این سازمان حفظ و صیانت از آن ها را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول عمده صاحبان این باغ ها را شامل موسسات و سازمان های دولتی و نظامی دانسته و افزود: شهرک ها و موسسات آموزشی چون دانشگاه ها، مراکز نظامی مانند پادگان ها، نهادهای دولتی همچون جهاد کشاورزی (مرغ مادر) دامپروری، سرم سازی، مجموعه تفریحی عقیق، آبگیر بیلقان و ...از جمله واحدهای خصوصی هستند که بیشترین سهم را داشتن باغ ها دارند.

رییس سازمان با بیان اینکه تلاش برای حفظ و صیانت از باغ های کرج در یک دهه گذشته روند روبه رشدی داشته است، گفت: حفظ و نگهداری غیر اصولی و تخریب باغات خط قرمز سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری کرج است که امیدوارم با انجام اقدامات لازم و تشدید نظارت ها، مانع از تخریب عرصه های فضای سبز شده و سرمایه های شهر را برای نسل های آینده نیز حفظ کنیم.

بضاعتی پور حفظ و گسترش فضای سبز با حفظ باغ های موجود را از اولویت های سازمان سیما، منظر شهرداری کرج دانست و افزود: با توجه به اینکه باغ های مذکور توسط نهادهای دولتی و خصوصی نگهداری می شوند سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به صورت دوره ای از آنها بازدید کرده و در صورت بروز هر گونه مشکل در حفظ و نگهداری، اکیپ های کارشناسی و فنی فضای سبز سازمان در محل حضور یافته و مراتب را به صورت مکتوب و دستور العمل به صاحبان باغ ها ابلاغ می کند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه درختان شناسنامه شهر هستند و میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهر با این درختان شناخته می شوند، گفت: نظارت بر حفظ و نگهداری از فضاهای سبزی که در اختیار سایر نهادها و ارگان هاست در جلسات فضای سبز استان مطرح و استانداری نیز با نظر مثبت پیگیر اجرای این طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =