احمدی نژاد

طرح آشکارسازی مسیر عابر پیاده با نورپردازی نقطه‌ای در جاده ملارد نرسیده به پل شهید کلانتری اجرا شد.

محمدرضا احمدی نژاد در گفت ‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه پیاده روی اصلی‌ترین و رایج‌ترین مد حرکت در تمام جوامع است، اظهار کرد: ساماندهی حرکت عرضی عابرین پیاده در معابر و ایجاد معبر ایمن جهت تردد شهروندان از جمله مهم ترین اهدف ایجاد گذرگاه عابر پیاده در شهرها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه کاهش یا حذف خطرات پیش روی عابرین پیاده هدف مهم و قابل دسترسی است، افزود: با اجرای روش‌های مختلف ایمن سازی تردد عابرین پیاده می‌توان نقش مهمی را در راستای پیشگیری از تصادفات درون شهری ایفا کرد.

به گفته معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج ارتباط نزدیکی بین محیط و ایمنی عابرین وجود دارد چرا که تردد شهروندان در محیطی که از زیرساخت‌های لازم برای عابرین پیاده برخوردار نیست و اجازه می دهد تا وسایل نقلیه با سرعت‌ بالا و بدون توجه به افراد پیاده حرکت کنند، خطر جراحات و تصادف افراد را افزایش می‌دهد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه کانالیزه کردن محل عبور عابرین و ایجاد روشنایی متمایز در محل تردد از راهکارهای کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت عابرین پیاده به شمار می‌رود، گفت: برای نخستین بار در کشور پروژه آشکار سازی و نورپردازی نقطه‌ای مسیر عابرین پیاد در بلوار 45 متری بسیج در راستای اهداف یاد شده انجام گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر اینکه طرح آشکارسازی مسیر عابر پیاده به منظور افزایش ایمنی تردد شهروندان در جاده ملارد "نرسیده به پل شهید کلانتری" به مرحله اجرا در آمده است، افزود: نور پردازی مسیر تردد عابرین پیاده متناسب با شرایط محیط و بر مبنای نیاز عابرین انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =