سردیس

اولین سمپوزیوم ساخت سردیس مشاهیر استان البرز و ساخت تندیس ۱۰ تن از مفاخر و مشاهیر فرهنگ و هنر ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، ورود هنرهای تجسمی و به‌ ویژه گونه مجسمه سازی به عرصه فضاهای شهری، یکی از مناسب ترین راه حل‌ها برای زیباسازی منظر محیطی و ساختن فضاهایی برای تمرکز و تعامل شهروندان در شهرها است و با این رویکرد در اولین سمپوزیوم ساخت سردیس مشاهیر استان البرز که با حضور هنرمندان برجسته این رشته برگزار می شود ساخت تندیس ۱۰ تن از مفاخر و مشاهیر فرهنگی ایران به صورت منسجم در دستور کار این سازمان  قرار گرفته است.

ساخت مجسمه و سردیس از مشاهیر و شخصیت‌های افتخارآفرین به عنوان نمادی از هویت تاریخی و فرهنگی هر شهر و کشوری  محسوب می‌شود و مسئولان شهری با نصب تندیس و سردیس مفاخر و مشاهیر، تلاش می‌کنند تا علاوه بر پاسداشت مقام آنها، زمینه زیبا سازی شهر را نیز فراهم کنند.به همین منظور و با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه ساز و به منظور تجلیل از مقام مفاخر فرهنگی و علمی ساخت سردیس ۱۰ نفر از مفاخر شعر و ادب ایران از ۲۵ آبان لغایت ۳ آذر در قالب اولین سمپوزیوم مجسمه سازی استان البرز برگزار می شود.

این سمپوزیوم با حضور ۱۰ هنرمند سرشناس مجسمه سازی کشور اجرایی می شود و در آن تندیس ۱۰ چهره شاخص مفاخر فارسی همچون فردوسی، شیخ عطّار نیشابوری، حافظ، سعدی، ابن سینا و خواجه نصیر الدین طوسی و ... ساخته می شود و در آینده در پارکها و معابر پر رفت آمد شهر نصب خواهد شد.

در همین راستا و با هدف برنامه ریزی جهت برگزاری بهتر این سمپوزیوم؛ صبح امروز جلسه ای با حضور علی اصغر درویش قائم مقام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و مسئولین واحدهای مرتبط در سالن کنفرانس سازمان برگزار و به بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی برگزاری این رویداد پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =